گوگل ادز (Google Ads) چیست؟

این آدرس می تواند متعلق به یک لندینگ پیج باشد، یک صفحه دائمی محصولات سایت شما و … با این حال، این روش تبلیغاتی، حساسیتهای خود را دارد، به طوری که اگر درست به کار گرفته نشود، باعث هدررفت بودجه و هزینهی شما میشود. سپس این تبلیغ کنندگان هزینه ای را به نسبت تعداد کلیکی که برای آن تبلیغات دریافت کرده اند، به گوگل می پردازند. تبریک میگم شما بدون استفاده از کریدیت کارت موفق به ساختن اکانت گوگل ادوردز شدید. با سفارش اکانت اختصاصی گوگل ادز (google Ads) میتوانید تبلیغات خود را در گوگل و سرویسهای مربوطه شروع کنید. پس حالا که می دانید گوگل ادز چیست و نحوه درج تبلیغ در آن چگونه است، کار را شروع کنید تا روز به روز در این زمینه حرفه ای تر شوید.

شبکه نمایش گوگل یا GDN که مخفف شده عبارت google display network می باشد، یک شبکه گسترده است که امکان انجام تبلیغات کاربران را فراهم می آورد. زمانی که تبلیغات در معرض نمایش قرار گرفت نرخ کلیک کاربران (CTR) به عنوان بازخورد و علاقه کاربران به آگهی شما در نظر گرفته میشود. بیایید فرض کنیم که شما به دنبال یک تور گردشگری به استانبول با قیمت مناسب هستید. در مجموع با کیورد پلنر، کلمات کلیدی مناسب برای سئو و بهینه سازی سایت و هم چنین راه اندازی کمپین های تبلیغات در گوگل قابل دستیابی است. در واقع این شبکه از سایت هایی تشکیل شده است که این اختیار را به گوگل داده تا تبلیغات کاربران خود را در آن به نمایش بگذارد.

اگر قبلاً حساب خود را ساخته باشید، به داشبورد گوگل ادز منتقل می شوید. اگر اولین بار است که می خواهید از کمپین گوگل ادز استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم که چند هفته صبر کنید و اگر به نتیجه نرسیدید، بررسی موارد تاثیرگذار را شروع کنید. اسنپ، دیجی کالا، دیوار، آچاره، و بسیاری دیگر از اپلیکیشن های موفق برای رشد و پیشرفت اقدام به طراحی اپلیکیشن به صورت حرفه ای نمودند. جهت شارژ ادوردز خود میتوانید به سایت ادنیک مراجعه کنید و پس از انتخاب ارز مورد نظر، روی گزینه “افزودن به سبد خرید” کلیک کنید. این حساب را می توانید با حساب گوگل قبلی خود بسازید یا یک حساب جدید به طور خاص در گوگل ادز داشته باشید. تبلیغات گوگل ادز بر اساس سیستم پیشنهاد قیمت (Bidding) می باشد. در این قسمت یک روش ساده برای استفاده از سیستم گوگل ادز را با هم می بینیم. کار تمام است و شما اولین تبلیغ گوگل ادز خود را ساختید!

ثبت نام در گوگل ادز در ادامه هر معیار را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم. دلیل این اهمیت را می توان به ارتباطی که بین آن ها وجود دارد، نسبت داد چرا که این دو معیار رتبه تبلیغ را که نشان دهنده جایگاه تبلیغ در صفحات گوگل است، مشخص می کنند. تنها راه دور زدن گوگل این می باشد که آدرس و نشانی های یکی از اطرافیان و آشنایان در خارج از ایران را وارد نمایید. تبلیغات در گوگل، بیشک به افزایش ترافیک سایت شما منجر میشود، اما سوال این است که چطور باید از این ترافیک بیشتر استفاده کرد. کلمات کلیدی یا اصلاحات باید به درستی و با دقت بالا انتخاب شوند تا امکان سرچ کردن آن ها توسط کاربران افزایش پیدا کند.

روشهای شارژ حساب چگونه است؟

منطقهای را که میخواهید هدف قرار دهید انتخاب کنید. در صفحه بعد می توانید کلید واژه های موضوعی را انتخاب کنید که با تبلیغ و کسب و کار شما مرتبط هستند. پس اگر قصد انجام این نوع تبلیغ را دارید، کمک گرفتن از یک کوچ حرفهای و متخصص میتواند بهترین انتخاب باشد. با رعایت کردن این موارد و همچنین مواردی از این قبیل، تبلیغات گوگل ادز بسیار تاثیر گذار می باشد که می توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. سرویس گوگل ادز یا گوگل ادوردز (به انگلیسی: Google Adwords) یکی از سرویس های کمپانی گوگل برای انجام تبلیغات کلیکی در بستر موتور جستجوی گوگل محسوب می شود. اگر سئو متوقف شود، رتبه بندی سایت در طول زمان به خاطر به روزرسانی های مداوم الگوریتم ها توسط گوگل، کاهش پیدا می کند. قسمت دوم که In-market هم نام دارد شامل دسته بندی کاربران بر اساس تاریخچه جستجوهای آنها میشود.

تبلیغاتی را انجام می دهید اما اینکه تبلیغ شما نمایش داده شود یا نه و اینکه جایگاه آن به چه صورت است، همگی به رتبه تبلیغ شما یعنی Ad Rank بستگی دارد. شما به همراه رقبای خود در گوگل برای کسب و کار، خدمات، محصولات و … 2. حال که مراحل یادگیری این نوع سیستم تبلیغاتی را گذرانده اید، باید در این سیستم یک حساب ادوردز برای خود ایجاد کنید. سئو سایت را میتوان اندازه گرفت. در این شرایط مدیر کمپین برای جبران تمامی این موارد و نمایش بیشتر سایت شما اقدام به افزایش هزینه کلمات کلیدی و افزایش بودجه تبلیغاتی شما می کند.

سایت اصلی گوگل ادز

اینکه چقدر میخواهید برای تبلیغ در گوگل هزینه کنید بستگی به خودتان دارد، میتوانید از پلنهای ادوردز با قیمت پایین شروع کنید و پس از مشاهده موفقیت، بودجه تبلیغات خود را افزایش دهید. این ارزیابی به شما نشان میدهد که در مسیر صحیح قرار دارید یا اینکه باید مسیر کار خود را تغییر دهید. برای محاسبه این مقدار، تعداد کلیکهای روی تبلیغ خود را بر تعداد افرادی که آن را دیدهاند تقسیم کنید. در حال حاضر روشهای مختلفی برای بیشتر دیده شدن وجود دارد که همگی آنها بسیار گرانقیمت و البته مقطعی هستند. روشهای شارژ حساب چگونه است؟ اما بههیچعنوان اینگونه نیست و بیشک گوگل ادوردز یکی از پیچیدهترین روشهای تبلیغاتی در دنیا است. Networks: به دلیل اینکه نیاز است که تبلیغات تنها در موتور جستجوی گوگل دیده شوند و در بخش Display (تبلیغ نمایشی) نشان داده نشوند، تیک Include Google Display Network را باید بردارید.

درامد از گوگل ادز

با استفاده از این قابلیت شما میتوانید تبلیغتان را به افرادی که قبلاً از سایت شما دیدن کردهاند نشان دهید و دوباره آنها را به خود جذب کنید. واقعیت این است که چند سال تجربه به شخص من ثابت کرده، رمز موفقیت در تبلیغات گوگل لینک 1 بودن نیست. طبیعتاً بالاترین رتبه تبلیغات متعلق به تبلیغی است که بیشترین رتبه آگهی را دارد. بیزینس کوچ با توجه به مهارتی که دارد، میتواند مزایده این روش تبلیغاتی را به بهترین نتیجه برساند.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

اما برگردیم به بحث رتبه تبلیغات در گوگل ادز. هزینه کردن مناسب و به جا در گوگل ادز برای کلمات کلیدی یکی دیگر از موارد تاثیرگذار در این نوع تبلیغات است. گوگل با ارائه سرویس آماری گوگل آنالیتیکس به شما امکان رصد کردن کاربر و جستجوهایش را میدهد تا شما بتوانید از طریق پیوند این اطلاعات با سرویس تبلیغات گوگل ادوردز محصول خود را به کاربر بفروشید. دلیلش هم ساده و مشخص است: نرخ کلیک بالاتر یعنی متن تبلیغ شما بهتر از تبلیغ رقبای شماست و کاربران بیشتری آن را دوست دارند. طبق فرمول بالا، هر چه هزینه بیشتری را برای هر کلیک به گوگل پیشنهاد دهید و هر چه رتبه کیفی بالاتری داشته باشید، رتبه آگهی شما هم بالاتر است. برای مثال شما میتوانید به گوگل ادز سفارش دهید که تبلیغات شمارا به گروهی از دانشجویان آلمانی که در یک منطقه خاص زندگی میکنند نمایش دهد. موضوعات مرتبط با محتوای صفحه شما را نمایش می دهد.

البته شما به عنوان شخص تبلیغ کننده باید مبلغی را برای هر بار کلیک پرداخت کنید که قیمت و هزینه ای که برای هر کلیک باید پرداخت کنید، متفاوت است و به رقبا و نوع کسب و کار شما بستگی دارد. این که آیا گوگل ادز برای کسب و کار شما مفید باشد یا نه، به نوع کلمات کلیدی که پیشنهاد می دهید و میزان تأثیر آن کلید واژه در میزان تبدیل سایت شما (یعنی تبدیل کاربران به مشتری و …) می تواند انتخاب مناسبی برای کسب و کار شما باشد یا در مقابل فایده ای نداشته باشد. 1. اکانت گوگل ادز: اولین چیز برای راه اندازی یک پنل گوگل ادز ساخت یک اکانت می باشد که کمپین های تبلیغاتی در این اکانت ساخته می شوند. این در حالی است که سئو با حداقل هزینه، اثر بلندمدت و چه بسا دائمی دارد.

سایت گوگل ادز

قیمت واقعی تعیین شده با توجه به هزینه ای که پس از تبلیغ شما قرار می گیرد، تعیین می گردد. به عنوان مثال، شما میتوانید با مهمترین کلمات کلیدی حوزه کاریتان، به بهترین نتایج در صفحات موتورهای جستجو برسید. در مقابل با تبلیغات در گوگل ادز میتوان با پرداخت هزینه به ازای هر کلیک به سرعت به جایگاه مناسب و اول در صفحات نتایج جستجوی گوگل قرار گرفت. فراموش نکنید که گوگل ادز یعنی تبلیغات در پربازدیدترین وبسایت جهان. این تبلیغات فرصتی است که گوگل در اختیار کسب و کارها قرارداده تا بتوانند مستقیماً به کمک گوگل برای تجارت خود تبلیغ کنند.

کسب و کارها این کلمات را با این هدف انتخاب می کنند که وقتی یک کاربر آن کلمه را در گوگل جست و جو می کند، تبلیغات آنها در صفحه اول نتایج جست و جوی گوگل (SERP) به این مشتریان بالقوه نمایش داده شود. با تبلیغات در گوگل سایتتان را به کاربران درست در زمان درست نشان دهید. تارگتینگ: میتوانید با توجه به محصولات و خدماتتان انتخاب کنید که چه کسی تبلیغ گوگل ادرودز شما را ببیند. کلمات کلیدی در گوگل ادز اون دسته از کلمات و عباراتی هستند که تبلیغ کنندگان اونا رو انتخاب میکنن به این امید که وقتی افراد در جستجوی اون محصولات یا خدمات هستن، از اون کلمات برای سرچ استفاده کنن و در نتیجه تبلیغات اونا در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر بشه. هزینه گوگل ادز چه قدر است؟ توجه کنید که اگر این نوع تبلیغ به درستی انجام بگیرد، یک تبلیغ اقتصادی به حساب می آید زیرا میزان تاثیر گذاری آن زیاد است.

تبلیغات گوگل ادز چیست

این نتایج ممکن است شامل لینک های تبلیغاتی باشد که کلمه کلیدی مورد نظر شما را هدف قرار داده اند و برای نمایش داده شدن به گوگل پول پرداخت کرده اند. بنابراین، جلب رضایت کاربران موبایل برای گوگل اهمیت ویژه ای دارد و لازم است سایت شما نمایش مناسبی در دستگاه های موبایل داشته باشد و اصطلاحا واکنش گرا (RESPONSIVE) باشد. اگر بخواهیم بدون اغراق بیان کنیم، گوگل ادوردز یکی از بهترین و پرقدرتترین سیستمهایی است که میتوانید از آن برای جذب مشتری کمک بگیرید. نکته : توجه داشته باشید که شما میتوانید چندین شماره به تبلیغات خود اضافه کنید. زمانی که این عمل را انجام دادید، نحوه تبلیغات شما به این صورت است که افرادی که این کلمات و عبارات را در گوگل سرچ می کنند، تبلیغات شما را مشاهده خواهند کرد.

همچنین نحوه دریافت پول پینشهادی را هزینه تبلیغات در گوگل ادز هم می شناسد. در این سرویس شما به ازای هرکلیک یا مشاهده و با فاکتورهایی که گوگل مشخص میکند میزان درآمد مشخصی را دریافت میکنید که در ادامه این مقاله به روشهای کسب درآمد دلاری از ادسنس خواهیم پرداخت. در زمان انجام تبلیغ در گوگل ادوردز با کلمه Max CPC مواجه خواهید شد که معنای آن بیشترین و بالاترین هزینه ای است که تبلیغ کننده به ازای هر کلیک برای تبلیغات خود می پردازد. Google Ads همان بخش تبلیغات گوگل است که سال ها با نام گوگل ادورز شناخته می شد. نرخ کلیک نیز از مواردی است که بر افزایش این امتیاز تاثیر گذار است. یکی دیگر از مواردی که در گوگل ادوردز و تبلیغات باید در نظر بگیرید، Average CPC است که به معنای میانگین هزینه برای هر کلیک است. به عنوان مثال یک سایت نرم افزار شما می توانید پربازدید ترین و یا اصلی ترین مطالب سایت خود را که می دانید.

نحوه کار با گوگل ادز

با انتخاب search نوع کمپین را تبلیغ در موتور جستجوگر گوگل تنظیم کنید. تبلیغات باید نظر و توجه کاربران را به خود جلب کنند که این امر با نوشتن تبلیغات بسیار جذاب امکان پذیر است. اما گوگل ادز برخلاف سئو به صورت رایگان در دسترس قرار ندارد و برای استفاده از خدمات و امکانات آن باید هزینه پرداخت کنید. 3. در نهایت می توانید تبلیغات خود را با علم و دانش خود انجام دهید که خدمات شارژ ادوردز جی ادز نیز می تواند در این راه کمک کننده باشد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار