کنترل پینچ ولو بدنه بسته نیوماتیک APVE12 شیرهای صنعتی آوند | kasrasaran

اتصال دهنده بدنه شیر که شامل نوع ساکت ، لب جوش ، دنده ، فلنجدار می باشند جهت اتصال به خطوط لوله طراحی می شوند . به طور کلی بدنه شیر می تواند به صورت ریختگی یا فورج باشد و هر مدل می تواند برای مورد خاص طراحی و به کار برده شود. در کل، پینچ ولو ها به دلیل کنترل دقیق جریان سیالات، در صنعت هواپیمایی به صورت وسیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از این تکنولوژی در سیستم‌های تهویه، انتقال سوخت و سیستم‌های ابزار دقیق آزمایشگاهی باعث بهبود کارایی و عمر مفید سامانه به این وب سایت بروید ها می شود. استفاده از پینچ ولوها در سیستم ابزار دقیق آزمایشگاهی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تکنولوژی باعث می‌شود که جریان سیالات در سایزهای کوچک و با دقت بالا انجام گیرد.

کنتور حجمی آبفر

بنابراین، باید از راهکارهای امنیتی قوی برای جلوگیری از تهدیدهای سایبری استفاده کرد. در این روش، داده‌های مربوط به شبکه گاز و برق از سراسر کشور گردآوری و بررسی می‌شود تا برای کنترل شبکه، استفاده شود. این روش در بعضی از موارد قادر است به طور خودکار تلفیقی از منابع گاز و برق را برای تأمین انرژی ارائه کند که منجر به ارتقای عملکرد شبکه می‌شود. جنس بدنه این شیرها عموما از فولاد های ساختمانی و فولادهای ضد زنگ می باشد.

2# انواع ولو های ایزوله (Isolation Valves)

شیر پینچ حرکت خطی (Linear) دارد و برای قطع و وصل و تنظیم جریان مورد استفاده قرار می گیرد. در شیر پینچ از لوله لاستیکی استفاده می شود؛ این لوله به لوله پینچ (Pinch Tube) معروف است و مکانیزمی که با آن جریان را کنترل می کند نیز به مکانیزم پینچ معروف است. پینچ ولوها، ساده‌ترین طراحی شیر، شامل هر شیری با بدنه الاستومری انعطاف‌پذیر است که می‌توان آن را با استفاده از مکانیزم یا فشار سیال نزدیک کرد تا جریان قطع شود. پینچ ولوها شیرهای های حرکت خطی هستند که می توانند برای راه اندازی، توقف و شیر گاز رسانه ها از طریق یک سیستم استفاده شوند. پینچ ولوها یکی از ابزارهای حیاتی در خطوط لوله‌های شیمیایی بوده و برای کنترل و مدیریت جریان سیالات در خطوط لوله‌های صنعتی استفاده می‌شوند. این ولوها به صورت دستی یا اتوماتیک عمل کرده و قادر به تنظیم جریان مواد در خطوط لوله‌ها هستند.

آیا پینچ ولو می تواند جریان را تنظیم کند؟

این پینچ ولو به صورت عمده در صنعت فاضلاب برای لجن ، در تصفیه خانه های آب یا در انتقال پنوماتیک محصولات ساینده ( انتقال پودرها یا مواد گرد و غبارمانند ) استفاده می شود. در واقع این شیراندازه مقطع عبور آب را تغییر می دهد و به این صورت دبی آب عبوری را کنترل می کند . بنابراین از پینچ ولو برای کنترل دبی آب استفاده می شود و می توان آن را در حالت نیمه باز یا نیمه بسته استفاده کرد. پینچ ولوها از سه بخش اصلی بدنه ، غلاف و سیستم تحریک تشکیل می شوند و از این اجزا فقط غلاف با سیال همراه جریان در تماس است . به منظور انطباق بهتر محصول با شرایط کار ، طراحی و جنس قطعات توسط مشتری قابل انتخاب است .همچنین این محصولات قابلیت خودپاک کنندگی می باشند که امکان آببندی صددرصد را فراهم می کنند. پینچ ولو آوند از سری شیر‌های کنترلی می‌باشد که جهت قطع و وصل و تنظیم جریان در سیستم‌های دارای سیالات غلیظ و خورنده کاربرد دارد.

نتیجه گیری میشود که این قطعات در پروژه هایی که به کنترل جریان آب نیاز دارند بسیار مفید است. علاوه بر کنترل جریان، پینچ ولو همچنین برای جلوگیری از برخورد متقابل بین تجهیزات حفاری استفاده می شود. این ابزار می تواند تصادفی در هنگام جابجایی تجهیزات حفاری را کاهش داده و نیز سبب افزایش سرعت عملیات حفاری شود. در این راستا، شرکت های حفاری برای افزایش کارایی در حفاری از پینچ ولو استفاده می کنند.

  • با تغییر فشار دهی بلبرینگ، جریان مایع به کلاپس منتقل می‌شود و از آنجا به کلاپس تحویل داده می‌شود.
  • قابلیت اطمینان و کیفیت بالاتر Pinch Valve استثنایی است، به طوری که بسیاری از کاربران شیر، Pinch Valve را یک مزیت بزرگ برای سیستم خود می دانند.
  • این روش با استفاده از پردازش داده‌ها و هوش مصنوعی، می‌تواند کنترل بهتری بر شبکه داشته و از نقصان و خرابی‌های غیرمنتظره جلوگیری کند.
  • این پینچ ولو با استفاده از یک کیسه از جنس مرتبه‌های مختلف، می‌تواند جریان را به‌صورت صفر تا صد کنترل کند.
کنترل پینچ ولو بدنه بسته نیوماتیک APVE12 شیرهای صنعتی آوند | kasrasaran

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار