قیمت شیرآلات صنعتی + کاربرد انواع آنها چشم انداز صنعت بین الملل | kasrasaran

در گذر زمان میزان استفاده از شیرهای دروازه ای کاهش پیدا کرد و شیرهای توپی جایگزین آن ها شدند. در گذشته شیرهای دروازه ای بیشترین استفاده در صنعت را داشتند به طوری که
تقریبا 56 درصد از شیرهای مورد استفاده در صنعت، شیرهای دروازه ای بودند. شیرهای دروازه ای معمولا از نوع مِتال سیت می باشند، بنابراین دارای ویژگی های شیرهای از نوع نشیمنگاه فلزی هستند. با قرارگیری مجرابند به روی نشیمنگاه، آب بندی در شیر ایجاد می شود.

به طور کلی مشخصات شیرآلات صنعتی به گونه ای است که 5 وظیفه اصلی را برعهده دارد. گاهی شیر باید نقش مسدود کننده مسیر را ایفا کند که به ان ها شیر های مسدود کننده گفته میشود. معمولا شیر های با ضامن و کروی و کشویی این وظیفه را بر عهده دارند. شیرهای اتوماتیک به صورت غیر دستی و با توجه به شرایط سیال و نوع طراحی ولو عمل می‌کنند. ما در مقاله مرجع شیرآلات صنعتی به بررسی انواع شیرآلات صنعتی بر اساس مکانیزم آب بندی آن ها می پردازیم و
در ادامه با شیرهای اطمینان، شیرهای تنفسی و شیرهای کنترل نیز آشنا می شویم. شیر یک ابزار مکانیکی است که برای تنظیم فشار، تغییر جهت، قطع و وصل کردن جریان سیالاتی مثل مایعات و گاز ها مورد استفاده قرار می گیرد.

شیرآلات صنعتی یکطرفه

در قسمت بالای خود شامل ديفراگمی قابل ارتجاع و فنری که ممکن است در بالا يا شیرآلات صنعتی پايين قرار گيرد. فشردگی فنر
که فشار کار شير را تعيين می‌کند بوسيله پيچی که در قسمت بالای فنر قرار دارد تنظيم می‌شود. در اين حالت برای جلوگيری از بروز هرگونه حادثه از شيرهای ايمنی روی اين دسته تجهيزات استفاده می‌شود.

  • استم به رابط مابین مجرابند و عملگر گفته می شود که انتقال نیرو از عملگر (اهرمی و گیربکس) ولو به مجرابند (دیسک و توپی) را انجام می دهد.
  • شیر با جا به جا شدن مجرابند، از حالت باز به بسته و بالعکس تغییر وضعیت می دهد.
  • قسمت داخلی شیر که باز و بسته می شود، بدنه نامیده می شود و با بسته شدن شیر در نشیمنگاه قرار می گیرد.
  • شما میتوانید برای اطلاع از لیست قیمت محصولات شیرآلات صنعتی با ما تماس بگیرید و از شرایط ویژه ما برای خرید شیر های صنعتی مطلع شوید.
برای باز کردن شیر، آنها به فشار بیشتری در سمت ورودی نسبت به سمت خروجی نیاز دارند. هنگامی که فشار سمت خروجی بیشتر باشد (یا زمانی که فشار سمت ورودی ناکافی باشد) شیر بسته می شود. آنها برخلاف سایر شیرها برای عملکرد صحیح به دسته، اهرم، محرک یا انسان نیاز ندارند. افزایش صنعتی شدن، گسترش امکانات موجود به دلیل نوآوری های تکنولوژیکی تقاضا را تحریک کرده و رشد صنعت را تقویت کرده است.

شیر توپی دو تکه برند Orion

قیمت شیرآلات صنعتی + کاربرد انواع آنها چشم انداز صنعت بین الملل | kasrasaran

شیرآلات صنعتی است که به سیال اجازه می‌دهد فقط در یک جهت جریان پیدا کند. شیر یکطرفه معمولاً در کاربردهایی استفاده می‌شوند که باید از برگشت جریان در آن‌ها جلوگیری شود و عمدتاً در پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی کاربرد دارند. شیرآلات باریکی هستند که به عنوان شیرهای قطع و وصل شناخته می‌شوند و دارای افت فشار نیز می‌باشند. گاهی اوقات شیرآلات ایمنی و شیرهای اطمینان نیز در دسته‌بندی شیرآلات صنعتی قرار می‌گیرند. مکانیزم عملکرد این شیرها، استفاده از یک توپ کروی به عنوان مانع عبور جریان است. بنابراین اگر توپ کروی 90 درجه بچرخد مسیر سیال باز یا بسته می‌شود.

انواع کلاس ولو بر اساس فشار یا پرشر:

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار