قیمت پاور کامپیوتر ️ مقایسه مشخصات و خرید منبع تغذیه با توان های مختلف زومیت

قیمت پاور کامپیوتر ️ مقایسه مشخصات و خرید منبع تغذیه با توان های مختلف زومیت

در پاورهای ارزان‌قیمت‌تر فیلترهای کمتری وجود دارد و در ارزان‌ترین پاورها هیچ ساختاری برای فیلتر کردن دیده نمی‌شود. چنانچه جریان برقی به یک ماده رسانا وارد شود (مثلاً به سراسر طول یک سیم فلزی). تفاوت انرژی باعث می‌شود الکترون‌ها در جریان ماده از سطحی با انرژی بالاتر به سطحی پایین‌تر منتقل شوند. روند حرکت الکترون‌ها تحت عنوان جریان شناخته می‌شود و با واحد اندازه‌گیری آمپر اندازه‌گیری می‌شود. ‌این بخش از دو ترانزیستور قدرت (MOSFET) تشکیل شده است که وظیفه کنترل سطح ولتاژ خروجی از طریق زمان روشن و خاموش شدن (سوئیچ) را بر عهده دارد. تهیه‌ی پاور مناسب کامپیوتر گیمینگ رابطه‌ی مستقیمی با قطعات شما دارد.

تمام انواع منبع تغذیه کامپیوتر (PSU) یک وظیفه‌ی اصلی دارند و آن تأمین برق مورد نیاز برای سایر اجزای کامپیوتر است. پردازنده، حافظه‌های ذخیره‌سازی مثل هارددیسک یا اس‌اس‌دی، رم‌ها، کارت گرافیک و حتی خود مادربرد برای فعالیت نیاز به پاور دارند. جالب است بدانید که طراحی پاور از جمله عواملی است که در افزایش کارایی و عملکرد این قطعه نقش به سزایی دارد.

قطعه سیاه‌رنگ نمایش‌داده‌شده که با چسب به قطعه فلزی زیر خود متصل شده، یکسوساز پل است (قطعه فلزی زیر این قطعه نقش هیت‌سینک را دارد و برای کاهش دما استفاده می‌شود). نمودار زیر نشان می‌دهد که جریان برق اصلی در دو کشور آمریکا و انگلستان چگونه باید باشد (خطوط آبی و سبز مربوط به آمریکا و خطوط قرمز مربوط به انگلستان هستند). محور X نشان‌دهنده زمان به واحد میلی‌ثانیه و محور Y دهنده ولتاژ با واحد ولت هستند. به بیان ساده ولتاژ به اندازه‌گیری میزان تفاوت انرژی بین دو نقطه اطلاق می‌شود. – محدوده ولتاژ ورودی،  جریان ورودی و فرکانس کاری بر روی آن درج شده باشد.

آناتومی پاور کامپیوتر: هر آنچه باید در مورد منبع تغذیه کامپیوتر بدانید

اما روش بعدی ، به ویژه در مورد رایانه‌ای که تنها توسط یک سازنده ساخته شده است ، آسان‌تر است. می‌توانید به وب سایت رسمی آن سازنده بروید و مدل رایانه شخصی خود را جستجو کنید ، از آنجا می‌توانید از مشخصات PSU خود مطلع شوید. گاهی اوقات حتی در وب سایت نمی‌توانید متوجه شوید زیرا برخی از مارک‌های اصلی مانند دل از PSU های سفارشی استفاده می‌کنند که در وب سایت خود مشخص نکرده‌اند.

  • برای خرید پاور نیز اگر کمتر به قیمت گاور بپردازید، گزینه های مناسب  تری پیدا خواهید کرد.
  • کوچک‌ترین ترانسفورماتور به‌عنوان عایق مدولاسیون پهنای باند استفاده می‌شود و علاوه بر این که از آسیب دیدن آن جلوگیری می‌کند، مانع تداخل آن با سایر ولتاژهای ایجادشده در پاور نیز می‌شود.
  • باوجود یک کابل پاور می‌توانید به‌راحتی برق شهر را به کامپیوتر خود متصل نمایید.
  • اگرچه سرهای کابلی که به اجزای سازنده شما متصل می شوند استاندارد شده اند، انتهایی که به منبع تغذیه متصل می شود استاندارد نیستند، به این معنی که مارک های مختلف می توانند اتصالات متفاوتی داشته باشند.
  • هنگ مکرر سیستم و کاهش کارایی حتی بعد از تعویض نه چندان طولانی قطعات در شرایط آب و هوایی مناسب .

برندهایی نظیر سی‌سونیک، کورسیر، کولر مستر، ترمالتیک و… از بهترین برندهایی هستند که می‌توانید از آن‌ها پاور گیمینگ تهیه کنید. پاورها از منظر کابل‌کشی، به سه گروه کلی کاملا ماژولار، نیمه ماژلار و غیر ماژولار ( Non-Modular، Semi/Half-Modular و Full-Modular) تقسیم می‌شوند. در پاورهای ارزان قیمت‌تر غیرماژولار کابل‌ها از قبل روی پاور نصب شده‌اند و به طور معمول قابلیت جداسازی را نخواهند داشت. پاور ۷۵۰ واتی برای کامپیوتر گیمینگ با ردۀ متوسط ​​یا پایین‌تر ایده‌آل است. یک قانون کلی قدیمی این است که فقط از ۵۰ تا ۶۰ درصد از درجه بندی ولتاژ استفاده کنید. البته این را فراموش نکنید که شما برای خرید هر وسیله ای باید کمی دست به جیب شوید.

پاور کامپیوتر چیست؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار