اقتصاد گردشگری مروری بر پیشینه تحقیق در خارج و داخل | porseshneshan

برای دریافت خدمات مربوط به ترجمه تخصصی مقاله، نگارش کارولتر، فورمت‌بندی مقاله، ادیت تخصصی و ویراستاری مقاله کافی است از طریق شماره‌های تماس ما با همکارانمان در سایت پرسشنامه ارتباط باشید. اکثر دانشجویان اشتباه می‌کنند و مرحله پایانی کار را نادیده می‌گیرند؛ مرحله‌ای که در آن ویراستاری و تصحیح انجام می‌شود. باید وقت کافی برای این مراحل بگذارید تا ارزش کار شما بالا باشد و بهترین نتیجه را دریافت کنید.

  • در استناد به منابع، می توان جملات آن را به طور مستقیم و با نقل قول ذکر کرد.
  • به عبارت دیگر، خواننده چگونه می‌تواند این اطلاعات را استخراج کرده و از آن در جامعه حاضر استفاده کند؟ از این منظر، موضوع را با یک دنباله باز به پایان می‌رسانیم.
  • همزمان با تهیه کتاب شناسی، منابع مورد استفاده، مقاله ها و گزارش های منتخب، مورد بررسی انتقادی قرار می گیرند.
  • برای این‌کار نکات کلیدی وجود دارد که حتما باید در چکیده ثبت شود که شامل عنوان مقاله، سال انجام آن، جامعه، روش و ابزار پژوهش، هدف تحقیق و در نهایت نتایج حاصل از آن است.
  • رجوع کنید و به شکل های مختلف و با ترکیب این کلمات کلیدی به دنبال مقالات و منابع بگردید.

در تجزیه و تحلیل محقق علاوه بر تعیین واگرایی و همگرایی تحقیقات انجام شده و بررسی نقاط ضعف و قدرت باید به مقایسه آنها با تحقیق خود بپردازد. اساس یک پژوهش پاسخ سوالات یا آزمون فرضیاتی است که در بیان مساله مورد مطالعه مطرح شده است. رسیدن به ابتدای شکل‌گیری هر پدیده به محقق در شناخت بهتر موضوع کمک می‌کند.

پیشینه تحقیق و مبانی نظری پژوهش میل به دانستن و تلاش برای فهمیدن

اقتصاد گردشگری مروری بر پیشینه تحقیق در خارج و داخل | porseshneshan این بخش بایستی به طور کامل و واضح هدف پیشینه تحقیق را برای خواننده مشخص سازد. در حالی که شما موضوعات مرکزی پر تکراری را پیدا کردید، پیشینه تحقیق خود را به بخش‌های مختلفی که به قسمتی از موضوع اشاره دارند، تقسیم کنید. ب) از طریق مراجعه به پیشینه های قبلی، می توان به جنبه هایی که پژوهش های قبلی به آنها توجه نکرده اند، توجه داشت و جنبه نوآوری و تکاملی پژوهش را رعایت کرد. بسیاری از سایت‌های معتبر علمی از جمله سایت ایران داک با مدارک علمی ایرانی، سایت جهاد دانشگاهی یا SID، مطالعات علوم انسانی و سایر سایت های داخلی و خارجی. برخي ازپژوهشگران مبتدي، فقط به اين دليل كه به مسأله اي علاقه مند شده اند و مي خواهند درباره ي آن بيشتر بدانند، آنرا براي پژوهش انتخاب مي كنند و ممكن است همين دلايل را توجيهي كافي براي انجام دادن پژوهش بدانند.

بررسی یکپارچه (Integrative Review)

یا حتی جنبه های مختلفی از یک موضوع را که لازم است مورد تحقیق قرار گیرد، روشن کند. برای این نوع نگارش می‌بایست منابع مختلفی که با موضوع اصلی ارتباط دارند و جامعیت منحصربفردی از نشریات را در اختیار شما قرار می‌دهند، بخوانید و تحلیل کنید. خلاصه‌ای از مرور کلی اطلاعات مهم در نشریه خیلی اهمیت دارد؛ در واقع نوعی پیوند دادن داده‌هاست که اطلاعات مهم را مجدداً سازمان‌دهی می‌کند تا بتواند مفهوم جدید و تازه‌ای را ارائه نماید. شما بایستی در حین مطالعه منابع انتخاب شده، یادداشت‌هایی را برای خود ذخیره کنید تا در هنگام نگارش متن اصلی پیشینه پژوهش به آنها مراجعه کنید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار