ماوس تنوعی از موس کامپیوتر بی سیم، با سیم و گیمینگ

در انتخاب ماوس خوب دقت کنید ماوس خوب و با کیفیت جزء لازمات هر کامپیوتری می باشد ماوسی انتخاب کنید که بتوان با ان در کنار کار کردن هم به بازی کردن هم بپردازید. شما نیز می توانید با مراجعه به مجموعه ای هم چون مجموعه ی ما بهترین ماوس را خریداری کنید که خیالتان از این بابت جنس ماوس راحت باشد و هیچ گاه دچار سردر در باره خرابی ماوس خود نداشته باشید. یک ماوس سیمی به طور مستقیم از طریق یک پورت USB به لپ‌تاپ یا کیس کامپیوتر شما متصل می‌شود و اطلاعات را از طریق یک کابل، مخابره می‌کند. این نوع اتصال، سریع‌تر از ماوس وایرلسی است زیرا اطلاعات درون کابل نسبت به اطلاعات به صورت موج وایرلسی، سریع‌تر منتقل می‌شوند.

برخی دیگر به صورت تخصصی در زمینه فروش ماوس حرفه‌ای فعالیت می‌کنند. برای مثال کسانی که پروژه‌های طراحی گرافیکی انجام می‌دهند، نیاز به موس دقیق و با دوام دارند. قیمت انواع موس کامپیوتر برای این دسته افراد اصلاً مهم نیست و فقط کیفیت آن را در نظر می‌گیرند. حتی نرمی کلیک، دقت و حساسیت، دوام و تمامی این موارد برای چنین کسانی مهم خواهد بود. برخی دیگر برای بازی به دنبال انواع موس بدون سیم باکیفیت و راحت هستند. از طرفی بعضی افراد هم فقط می‌خواهند برای لپ تاپ خود یک موس تهیه کنند.

موس گیمینگ ردراگون مدل Redragon M987-K RGB

سازوکار ماوس‌های امروزی شامل یک بدنه، یک برد مدار چاپی، یک نور یا لیزر، یک سنسور سیماس (CMOS)، سه کلید، انکودر و یک سیم است. آن‌ها دارای دو چرخ در زیر خود بودند که تقریباً روی هر چیزی گردش می‌کردند. اما ماوس‌های پس از آن، که در ابتدا دارای یک گوی فلزی در زیر خود بودند، برای عملکرد بهتر نیاز به یک زیرموشی داشتند. علت آن این است که گوی زیر آن‌ها برای عملکرد بهتر نیاز به اصطکاک مناسب دارد ولی این اصطکاک معمولاً توسط سطح اکثر میزهایی که ماوس روی آن‌ها کار می‌کند فراهم نمی‌شود. ماوس‌های بی‌سیم امروزی با دوباتری درون ماوس و یک دانگل متصل به درگاه یواس‌بی کیس کار می‌کنند. دست کاربر در زاویه طبیعی‌ قرار می گیرد تا با این دستگاه کار کند.

پیش از خرید

پس همان طور که می‌توانید انتظار داشته باشید، این نوع موس برای اتصال نیاز به بلوتوث دارند. حتی اگر کامپیوتر خانگی دارید هم می‌توانید از ماژول بلوتوث استفاده کنید. زیرا اکثر لپ‌تاپ‌ها بلوتوث دارند و دیگر نیازی نیست تا درگاه USB اشغال شود. بد نیست بدانید که این نوع ماوس بیسیم را می‌توان به گوشی‌های هوشمند اندروید نیز متصل کرد.

موس M220 لاجیتک Logitech mouse

مشکل دیگر ماوس‌های وایرلسی این است که باید باتری آن‌ها را شارژ کنید. بنابراین، اگر نیازی محدودیت فضایی در استفاده از ماوس سیمی ندارید، بهتر است بی‌خیال استفاده از ماوس وایرلسی شوید. اگرچه TrackPoint برای کارهای منظم عالی است، اما برای فعالیت‌هایی مانند بازی و فتوشاپ که به دقت یا سرعت نیاز دارند مناسب نیست. صفحه لمسی از آنجا که از قبل روی لپ تاپ تعبیه شده راحت است.

  • اگر نمی دانید کلیک کردن چیست، مقاله کلیک چیست را مطالعه کنید.
  • با این وجود توصیه ای که برای شما داریم این است که موس بی سیم یا باسیمی که به لپ تاپ متصل کرده اید را جداسازی کنید و سپس لپ تاپ را ریستارت کنید تا مشکل شما برطرف شود.
  • مشکل اصلی این نوع ماوس بی سیم، اشغال کردن یک درگاه USB به صورت دانگل است.
  • از طریق تصاویر ثبت شده کامپیوتر میتواند سرعت حرکت موس و همچنین جهت حرکت را تشخیص میدهد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار