پلان بیمارستان عمومی متوسط 12 طبقه آی معمار _ مرکز جامع طراحی معماری در ایران | memarinavaz

بیمارستان از جمله امکانات زیر ساختی هر منطقه و شهری محسوب می شود و جزو آن دسته از کاربری هایی است که علاوه بر زمانهای عادی ، در زمان  وقوع بحران بیشترین نیاز به آن احساس می طرح بیمارستان شود. از مهمترین بخش های این بیمارستان می توان به بخش آزمایشگاه های تخصصی اشاره کرد که در طبقه دوم این بیمارستان جای گرفته است. یکی از نکات مهمی که در بخش برقی بیمارستان باید به آن توجه شود نوع لوله های مورد استفاده است. بطور مثال در مناطق با اقلیم معتدل و بارانی باید این موارد طوری انتخاب شوند که در برابر زنگ زدگی مقاومت دشاته باشد. در صورت داشتن مشاوره طراحی و اجرای پروژه هایتان با ما تماس حاصل فرمائید.

پروژه مجتمع تجاری تفریحی (اتوکد، رساله، رندر، پوستر و PSD)

محل استقرار ساختمان جدای از مسائل زمین شناختی باید در سایتی باشد که دسترسی کافی به نور طبیعی داشته باشد. محیط  آن آرام ، بدون سر و صدا ، بدون دود و گرد و غبار و سایر عوامل مخل آسایش باشد و دسترسی آسان و سریع به سایر شریانهای اصلی شهر و سایر مراکز خدماتی وابسته داشته باشد . این عوامل در طراحی فضاهای عمومی بیمارستان مهم و تعیین کننده می باشند . در گذشته ، بیمارستان به هدف امور درمانی مانند مراقبت و عمل جراحی احداث می شد . اما با رشد امکانات و پیشرفت علم و شناخت نیازهای انسانی امروزه علاوه بر وظیفه پیشین و اصلی خویش کاربری بیمارستان به سمت اهداف انسان گرایانه  پیش می رود. اگر محیط پیرامون شخص بیمار از لحاظ دکوراسیون ، ترکیب رنگ و نورپردازی حساب شده انتخاب گردد روند بهبود بیماری بسیار سریع اتفاق می افتد .

در زمان های گذشته بیمارستان تنها به منظور انجام خدمات درمانی و پزشکی از قبیل معاینه و جراحی طراحی میشد؛ اما امروزه توجه بیشتری به آرامش و آسایش بیمار و همراهان او شده است. وجود فضاهای اقامتی در بیمارستان های جدید گرمای بیشتری به محیط می بخشد. در این مطلب با دانلود 20 پروژه و پلان بیمارستان خارجی کمیاب و با کیفیت عالی در خدمت شما خواهیم بود. در گذشته در وب سایت خط معمار، نمونه های زیادی از پلان بیمارستان را ارائه نموده ایم. اگر به دنبال پلان بیمارستان برای ایده گرفتن هستید، می توانید از نمونه های ارائه شده، استفاده و ایده بگیرید. اما در این بخش قصد داریم پلان یک بیمارستان کودکان را ارائه نماییم.

شیت های پلان بیمارستان با سه بعدی

یک شیفته معماری که در تلاش است تمام اندوخته خود را با دیگران به اشتراک بگذارد … تعدد پروژه ها این اطمینان را ایجاد می کند که حداقل یکی از پروژه ها بر اساس نیاز شما خواهد بود. از دیگر ویژگی های مهم این بیمارستان می توان به محوطه سازی با استفاده از المان های آب اشاره کرد که فضای ارام و پرنشاطی در محیط پر استرس بیمارستان مهیا کرده است. بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.

  • در طراحی بیمارستان بیشتر باید به ارتباط اجزا توجه کرد زیرا تمامی امکانات و بخش های بیمارستان باید در ارتباط با یک دیگر شکل بگیرند .
  • برای این پروژه طراحی بیمارستان چهار نما از چهار جبهه اصلی آن توسط نرم افزار اتوکد طراحی شده است .
  • در طراحی معماری بیمارستان ، توجه کامل به فرهنگ ، عادات و ویژگی های جمعیتی بیماران و استفاده کنندگان از آن هم طراز با استانداردهای پزشکی و ساختمانی بیمارستان باید محور همه طراحی ها قرار گیرد .
  • پروژه حال حاضر بیمارستان ما ، با رعایت ضوابط و استانداردهای طراحی بیمارستان ، ریز فضاهای آن ، رعایت اصل انعطاف پذیری و پدافند غیر عامل و …  طراحی شده است .
  • از این پروژه بیمارستان می توان به عنوان طرح 4 معماری نیز استفاده کرد.

پلان بیمارستان عمومی متوسط 12 طبقه آی معمار _ مرکز جامع طراحی معماری در ایران | memarinavaz اورژانس، درمانگاه و بخش پذیرش بیمارستان از دیگر موارد موجود در طبقه همکف این بیمارستان می باشند. طبقه اول در این بیمارستان بطور اختصاصی به بخش زنان و زایمان اختصاص یافته است. اختصاصی بودن بخش زنان و زایمان در یک طبقه از دیگر نکات مهم این بیمارستان به حساب می آید.

پروژه دانشجویی دانشکده هنر با مدارک کامل

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار