نحوه ثبت گزارش معاملات فصلی یاس سیستم | تکس مپ

درصورت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده ، رکورد ایجاد شده را به حالت ثبت نهایی در بیاورید. سپس با خواندن توضیحات در صفحه مورد نظر بر روی سامانه صورت معاملات کلیک کنید. دوست گرامی از شما ممنونیم که مشکل خود را با مطرح کردید اما موضوع شما نیاز به صرف وقت و بررسی پرونده دارد که ما پیشنهاد می کنیم با یک مشاوره مالیاتی موضوع را مطرح کنید.

روش ورود به سامانه آنلاین (برخط) صورت معاملات فصلی و ارسال صورت معاملات فصلی

در این دوره‌های سه‌ماهه مؤدی فهرست تمامی مبادلات خود را به همراه اطلاعات طرف معامله و دیگر اطلاعات موردنیاز به سازمان امور مالیاتی تقدیم می‌کند. همواره قسمت سال در بخش ثبت گزارش خرید سامانه معاملات فصلی، سال جاری (۱۳۹۸) است. اگر گزارش فصلی فصل قبل را می زنید، حتما دقت کنید که اشتباه ورود اطلاعات نکنید و اطلاعات زمستان ۹۷ را به جای بهار ۹۸ ثبت نکنید.

  • همچنین طبق قانون در صورت امتناع از دادن کد اقتصادی، استفاده از کد اقتصادی دیگری یا در اختیار قرار دادن کد اقتصادی خود به دیگری جریمه‌ای برابر با 10% از مبلغ معامله در نظر گرفته شده است.
  • کوتاهی در این امر ممکن است دردسرهای زیادی را برای او و مجموعه کاری داشته باشد.
  • آن دسته از مودیانی که فعالیت اقتصادی آن ها در حیطه ارائه خدمات است، باید در بخش مرتبط با شرح خدمات به‌طور کامل و صریح نوع خدماتی که ارائه می‌کنند را قید نمایند.
  • برای ارسال این مدارک شرکت ها و سازمان های تجاری و کلیه اشخاص حقیقی می توانند به پورتابل سازمان امور مالیاتی مراجعه کرده و بعد از طی مراحل ذکر شده و ارسال مدارک تعیین شده نسبت به ثبت اطلاعات اقدام نمایند.
  • این نرم‌افزارها با محیط جذاب و کاربری بسیار آسانی که دارند، مدیریت امور مالیاتی شما را نیز به‌طور هوشمندانه‌ای برعهده می‌گیرند.

نحوه ثبت گزارش معاملات فصلی یاس سیستم | تکس مپ در مرحله اول کاربران باید در سایت ثبت نام کنند و اگر ثبت نام را انجام داده اند پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد سایت شوند . سپس دکمه ایجاد که در تصویر زیر با فلش آبی نشان داده شده را انتخاب کنید. تمامی اطلاعات شما در واحد های ستادی و میدانی بررسی میشوند و در صورت وجود مشکلی به وسیله پیامک به شما اطلاع داده میشوند. در نهایت با تایید سازمان شما به مرحله 45 میرسید و در اینجا میتوانید از خدمات سازمان مثل ارسال اظهارنامه الکترونیک استفاده کنید.

سازمان امور مالیاتی جهت ارائه و تنظیم گزارش خرید و فروش فصلی با موظف کردن اشخاص حقیقی و حقوقی سبب شده است کلیه مودیان وظایف و تکالیف خود را به درستی انجام دهند. به طور کلی برای ارسال اطلاعات خرید و فروش فصلی، باید به پورتابل سازمان امور مالیاتی مراجعه کنید. در این پورتابل بعد از گذراندن مراحل موجود، مدارک تعیین‌شده را ارسال خواهید کرد. البته برای این کار می‌توانید از شرکت‌ها و موسسات حسابداری هم مشورت بگیرید.

مشاغل بند الف ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم چه مشاغلی هستند ؟

خود را باید در این سامانه ثبت کنید و مستندات را در صورت نیاز ادارات مالیاتی و سرممیزها، تسلیم کنید. تکالیف مالیاتی که توسط امور مالیاتی به مؤدیان داده می شود و این دفاتر باید روزانه ثبت و بایگانی شوند. در این بین مؤدی موظف است در صورت نیاز این تکالیف را در اختیار سازمان ها قرار دهد.

فهرست پرداخت قراردادها برای ارسال چه اطلاعاتی است؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار