پرپشت شدن ابرو و مژه با طب سنتی و قطره دکتر گیتا مجیدزاده

گاهی اوقات ریزش ابروها زیاد می‌شود  تا جایی که ابروها کم‌پشت می‌شوند. ریزش ابرو هم درست مثل ریزش مو ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد؛ از بیماری‌های پوستی گرفته تا کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن. در این مقاله میس و مستر مهم‎‌ترین دلایل ریزش ابرو و مژه را ذکر کرده‌ایم. اکنون به این نکته می رسیم که چه کارهایی باید انجام بدهیم و یا حتی انجام ندهیم تا به پرپشت شدن و تقویت ابرو و مژه خود کمک کنیم.

باید بدانید این روش‌ها هیچ کدام به صورت قطعی برای تمام افراد تأثیرگذار نیستند. حتی ممکن است برای افرادی با حساسیت‌های پوستی همراه باشند. به همین دلیل بهتر است برای استفاده از روش‌های مختلف و حتی مواد طبیعی با احتیاط عمل کنید. پس برای جواب دادن به سوال برای رشد ابرو چی خوبه؟ این راهکار ها رو با دقت مطالعه کنید.

به همین دلیل است که شما نیز مانند خیلی از افراد دیگر به دنبال پرپشت شدن مژه و ابروی خود هستید. از طرف دیگر مژه‌ها قاب زیبایی برای چشم‌ها به شمار می‌روند که گیرایی صورت را افزایش داده و توجه دیگران را به سمت چهره فرد جلب می‌کنند. تحقیقی در 2015، نشان داد که روغن زیتون می‌تواند به افزایش رشد موها کمک کند.

عصاره مفید رزماری نیز به دلیل اثربخشی موضعی گردش خون ، باعث افزایش دسترسی سلول های سازنده ریشه مو به مواد غذایی می شود. سرم احیا کننده ابرو جهت کنترل ریزش های ناشی از تغییرات هورمونی ، بیماری های خاص ، عوارض جانبی مصرف داروها و کمبود مواد معدنی در بدن کاملا اثر بخش می باشد. یکی از مشکلاتی که از پرپشت شدن مژه و ابروها جلوگیری می کند، التهاب‌ها و مشکلات پوستی در نزدیکی چشم‌ها می باشد. شما باید برای جلوگیری از ریزش بیشتر ابروهایتان به هیچ عنوان به طور مداوم پوستتان را نخارانید. 2 قاشق غذاخوری از هر نوع روغن گیاهی را با این روغن مخلوط کنید تا به خوبی رقیق شود. این کار برای جلوگیری از اثر آلرژی‌زای احتمالی روغن درخت چای بوده و تاثیر دیگری ندارد.

نحوه تقویت ابرو با این روغن کاملا ساده است کافی است کمی از آن را روی دست قرار داده و کمی روی پوست ابروها فشار دهید تا جذب شود. روغن کرچک یکی از بهترین روغن‌های درمانی برای رشد موهاست زیرا دارای خواص ضدباکتری و ضدقارچ است، بنابراین می‌تواند قارچ و باکتری‌هایی که از رشد مو جلوگیری می‌کنند را از بین ببرد. همچنین با ایجاد لایه پوششی بر روی موها از آن‌ها در برابر ریزش و خشکی محافظت می‌کند. روغن درخت چای دارای مواد آنتی باکتریال قوی و ویتامین E است. این ماده در تعدیل چربی پوست و کاهش ترشح سبوم اضافه نقش موثری داشته و به همین دلیل به عنوان ماده‌ای ضد جوش و آکنه شناخته می‌شود. روش خانگی برای پرپشت کردن ابروها با استفاده از روغن درخت چای اثری همچون روغن نارگیل دارد و با استفاده از ایجاد لایه‌ای مرطوب بر تار ابرو از فولیکول مو محافظت می‌کند.

این محصول تاثیرگذاری خود را در مدت کوتاهی نشان می‌دهد اما برای اینکه تاثیر آن برای بلند مدت باقی بماند باید چند دوره آن را استفاده کنید. البته دقت کنید که این محلول برای تقویت ابرو و مژه نیست و فقط مخصوص ابرو تولید شده است. این روغن هم مثل روغن نارگیل، رشد تارهای ابرو را تقویت می‌کند. این روغن با ایجاد یک سد مرطوب کننده، باعث سلامت سلولی و سلامت فولیکول‌های مو می‌شود. از این روغن در بسیاری از محصولات آرایشی داروخانه‌ای پیدا می‌شود.

امیدواریم که بتوانید با استفاده از این روش‌ها به پرپشت شدن ابرو و مژه های خود کمک نموده و به نتیجه دلخواه خود برسید. مانند همیشه، توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از هرگونه عوارض احتمالی مشورت با پزشک را فراموش نکنید. انواع سرم تقویت کننده مژه در سالیان اخیر مورد توجه واقع شده و افراد برای تقویت مژه‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. این محصولات حاوی ترکیباتی هستند که استفاده از آن‌ها منجر به استحکام و سلامتی مژه می‌شود. ترکیبی از انواع روغن‌های طبیعی، ویتامین‌های ضروری و مواد مغذی که فولیکول‌ها را تقویت نموده و باعث پرپشتی و کاهش ریزش مژه می‌شود. تقویت ابرو نه تنها برای زیبایی زنان بلکه برای حفظ جذابیت مردان نیز لازم است، تقویت ابرو مردان بر شادابی و جوانی صورت آن‌ها می‌افزاید.

این روند از ۴۰ سالگی شروع می‌شود چون سطح هورمون استروژن در زنان و تستوسترون در مردان، کاهش پیدا می‌کند. بله، دوره ریزش مژه‌ها با مو فرقی ندارند و به‌صورت روزانه دچار ریزش می‌شوند. به‌صورت متوسط، از دست دادن روزی 1 الی 4 عدد مژه کاملاً طبیعی است. این محصول حاوی ویتامین B5، ویتامین E و عصاره آلوئه ورا است که باعث ترمیم و رطوبت رسانی پوست می شود. جهت خرید کرم تقویت کننده و ضد ریزش ابرو لاناریا کلیک کنید. حتی یک چرت‌زدنِ ساده در حالی که آرایش چشم دارید، آسیب زیادی به مژه‌های شما وارد می‌کند.

بهتر است این کار را شب‌ها قبل از خواب انجام دهید و بگذارید روغن تا صبح روی ابرویتان باشد. صبح در حین شستن صورتتان، ابرویتان را نیز تمیز کنید تا در طول روز به‌خوبی تنفس کند. با تکرار این کار ساده هم از شر قارچ و شوره رها می‌شوید، هم ابروهایی پرپشت تحویل می‌گیرید.

استفاده از روغن نارگیل چند بار در هفته به ضخیم شدن تارهای مو کمک کرده و ابروهای شما را پرپشت تر نشان می دهد. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل به کمک پروتئین‌های طبیعی موجود در موهای ابرو، از شکننده شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند. یکی از بهترین راه های تقویت و پرپشت شدن ابرو و مژه، مصرف غذاهایی است که رشد مو را تحریک می‌کنند. به طور کلی غذاهایی که حاوی اسیدهای چرب امگا3، ویتامین E و A و لاکتیک اسید هستند، به رشد مو کمک می‌کنند. بنابراین سعی کنید این نوع غذاها را وارد رژیم غذایی خود کنید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار