سقف کوبیاکس چیست؟ هر آنچه که باید از آن بدانید شرکت سازه سبک آرسام | elitarchgroup

البته در مقابل، ضخامت بخش مرکزی پلاستیک آن افزایش یافته است. این ساختار باعث می شود تا ارتفاع سقف های کوبیاکس کاهش پیدا کرده و در مقابل توان آن ها در مقابله با فشار های بالا افزایش پیدا کند. از طرفی دیگر ساختار های بیضی شکل می توانند به شیوه ای بسیار بهینه تر نسبت به رفع فشار اقدام کنند. همین عامل هم در افزایش کارایی این دسته از سقف ها موثر بوده است. در دال هایی با ضخامت بالاتر کاربرد دارد و ارتفاع آن بین ۲۵ تا ۴۵ سانتی متر است. اگر بخواهیم یکی از شیوه‌های جدید و مدرن در اجرای سقف سازه‌های بتنی و فلزی معرفی کنیم، باید به سقف کوبیاکس اشاره کنیم که از برخی جهات نسبت به سبک‌های سنتی برتری‌های چشمگیری دارد.

  • امروزه با پیشرفت تکنولوژی, طراحی محوطه باغ مهندسین و معماران ساختمانی سعی در ساخت سقف های سبک به منظور بالا بردن ایمنی ساختمان دارند.
  • پس از سفت شدن نسبی این لایه، یک مرحله دیگر هم بتن ریزی صورت گرفته و قسمت‌های بالای سقف کوبیاکس و پوشش داده می شود.
  • ساختار استخوان بندی بال پرندگان است که به آن‌ها توانایی پرواز کردن می‌بخشد.
  • بازسازی ساختمان‌هایی که با این روش ساخته می‌شوند ساده‌تر هستند.
کوبیاکس قابلیت انعطاف با هر گونه طراحی معماری را داراست. نحوه چیدمان گوی‌های تو خالی، اندازه و شکل دال بتنی بر اساس مقتضیات پروژه تعیین می‌گردند. کوبیاکی را می‌توان همراه با دیگر تکنیک‌های ساختمانی از قبیل پس کشیدگی و یا سازه‌های مرکب مورد استفاده قرار داد.

شکل کروی گوی های کوبیاکس عملیات بتن ریزی را آسان میکند و میزان ویبره لازم را کاهش داده به صورتی که نیازی به انجام عمل ویبره در جهات مختلف مابین گوی ها نیست. مدول های سقف کوبیاکس میزان بتن مصرفی را کاهش میدهند و حرکت بتن در عملیات بتن ریزی را آسان میکند. بدین صورت که این گوی ها در حدفاصل مش های میلگردی بالا و پایین قرار می گیرند. با توجه به اینکه در دال های بتنی ۲ طرفه مشکل تحمل نیروی برشی وجود ندارد، مشکل طراحی این نوع سقف بر مبنای حذف قسمتی از بتن میانی و ایفای عملکرد دال ۲ طرفه می باشد.

آرماتوربندی پایینی ، چیدمان گوی ها، آرماتوربندی بالایی

سقف کوبیاکس چیست؟ هر آنچه که باید از آن بدانید شرکت سازه سبک آرسام | elitarchgroup در امتداد این موضوع، روش‌های ساخت سازه‌های بتنی به قدری توسعه یافته است که روش‌های نوین جای خود را به شیوه‌های سنتی داده‌اند. به همین دلیل، سیستم سقف کوبیاکس توانسته تحول بزرگی در صنعت ساختمان‌سازی ایجاد کند. استفاده از این سقف در مزایای بی‌شمارش نهفته است، کاهش وزن و هزینه‌های ساخت‌وسازبه همراه ویژگی‌های زیست‌محیطی نشان از اهمیت بی‌بدلیل این نوع سقف بتنی دارد.

اجزای سقف کوبیاکس

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار