طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی

به شما عزیزان توصیه میکنیم برای هر تصمیم و هدفی که دارید، حتماً با یک طراح متخصص صحبت کرده و نظرات او را بشنوید. در انتها ما با این اطلاعاتی که از شما می گیریم، تصاویر سه بعدی را آماده می کنیم ،مثل نمونه هایی که برای این پروژه آماده کردیم. می تواند از جمله فعالیت هایی باشد که برای بازسازی یک مطب و کلینیک پزشکان انجام می گردد. هدف اصلی آن زیبا سازی یک مکان است. چیدمان صحیح در یک محیط موجب می شود تا همه چیز زیبا به نظر برسد و در یک کلام هر موردی در جای صحیح خود قرار داشته باشد. بهتر است در طراحی این فضاها، ما این قشر را بازار هدف قرار میدهیم. همانطور که در پاراگراف های بالا خدمت شما عزیزان گفته شد ، طراحی دکوراسیون مطب و دکوراسیون مراکز درمانی بسیار مهم و کلیدی میباشد زیرا باید طوری طراحی را پیش برد تا بتوان حسی جدید و نو را به بیماران عزیز انتقال داده و این کار را می توان باید و نباید های جدید نوید پیشبرد همچنین باید ببینیم در چه مطبی میخواهیم طراحی و دکوراسیون مطب را پیش ببریم یکی از دکوراسیون های بسیار کلیدی دکوراسیون مطب سونوگرافی می باشد که برای انجام و طراحی تمامی پلتهای این مطب باید طرز قرار گرفتن تمامی دستگاه ها و جزئیات را در نظر بگیریم و سپس شروع به طراحی پلان بکنیم .

دقت داشته باشید که شما ممکن است، در طراحی یا دکوراسیون داخلی مطب روانشناسی خود تجربه نداشته باشید و به همین خاطر سلایق شخصی تان را اعمال نمایید، ولی تیم قوی معماری بام ضمن در نظر گرفتن سلایق شما، با نگاهی حرفه ای می تواند بهترین و موثر ترین استفاده از محیط و فضا را به شما ارائه و عرضه دارد، چرا که با لحاظ نمودن فاکتورهایی مانند نور، رنگ، انرژی، به کار گیری لوازم و سایر اقدامات فضایی ایده آل، شکیل و کاربردی در اختیار شما قرار دهد و از این حیث لبخند رضایت مندی را در چهره شما ایجاد نماید. گلدان ها را در سرتاسر مطب می توان قرار داد و از نظر چیدمان از قاعده ی خاصی پیروی نمی کنند. وقتی همه بداند دقیقا برای چه هدفی کار می کنند عملکرد بهتر و روحیه شاداب تری خواهند داشت، در نتیجه کسب و کار شما پیشرفت خواهد کرد.

اگر اصول مهندسی در طراحی و دکوراسیون یک مطب دندانپزشکی به خوبی رعایت شود نتیجه کار محیطی کاربردی و جالب، زیبا و راحت خواهد شد که همین عوامل باعث تبدیل مطب به مکانی شاد همراه با یک گروه و پرسنل فعال و پر کار خواهد شد. طراحی فضای سبز و استفاده از گیاهان در فضای اصلی آن را به یک شی مهم تبدیل کرده است و از به کار بردن آن در محیط طراحی نباید غافل شد.توصیه می شود در فضای مطب به اندازه ی کافی از گیاهان استفاده کنید زیرا علاوه بر انرژی آن ها باعث ضد عفونی شدن مطب می شوند. هر چقدر ابعاد اتاق مشاوره نزدیک به 3 و 4 متر باشد کاربردی تر و مناسب تر است و در صورت بزرگتر بودن فضا، میتوان با پارتیشن آن را تقسیم بندی کرد. علت این امر نیز آن است که شما باید برای طراحی این نوع کلینیک ها هر نوع سلیقه ای را در نظر گرفته و یک طراحی همه پسند و خاص داشته باشد.

قابل به ذکر است که در طراحی برای بازسازی یک کلینیک میزان بودجه شما بسیار حائز اهمیت است که مطابق با آن باید اقدام به بازسازی کنید. برای طراحی و اجرای نما از دو یا چند نوع متریال و یا رنگ در نمای خارجی استفاده میشود و تفاوت اساسی آن با نما کلاسیک در میزان تزیینات آن است و متریال استفاده شده در این بنا متریال بروز HPL است. از آنجا که نور روح فضا است، در یک محـیط درمانی به خصوص مطب دندانپزشکی که اغلـب بیماران با ناراحتیهای جسمی یا روحی ناشی از مشکل جسمیشان مراجعه میکنند، وجود نوری مناسب و کافی ضروری است. معمولا بیماران مراجعه کننده از نظر حال روحی در وضعیت مناسبی قرار ندارند و وظیفه ی یک معمار ایجاد فضای آرامش بخش است.

طراحی داخلی در مطب

البته که رعایت چنین نکاتی در کلیه ی مراکز درمانی ضروری می باشد؛ زیرا عمدتا بیماران با شرایط روحی یا فیزیکی نامناسب به این مراکز مراجعه می کنند. امروزه مراجعه به دفتر مشاوره و دریافت راهنمایی برای مراحل گوناگون زندگی و هم چنین حل معضلات و مشکلات پر دردسر و دشوار زندگی تقریبا امری عادی و ضروری گردیده است. به طور کلی رنگ های روشن و پاستلی برای طراحی فضاهای درمانی بسیار مناسب هستند و بیشتر طراحان دکوراسیون داخلی چنین رنگ هایی را پیشنهاد می کنند. همانطور که گفتیم یکی از فاکتورهایی که در طراحی دکوراسیون فضای درمانی اهمیت زیادی دارد ، تمیز بنظر رسیدن آن است که طراحان برای رسیدن به این منظور در ابتدا از رنگ های ساده و روشن استفاده می کنند . تیم تحریریه شرکت مبلمان اداری یکتا قصد دارد تا به تعریف معماری مدرن، اجرای آن در طراحی دکوراسیون مطب وتاثیرات آن در بهبود عملکرد کار مطب بپردازد.

اصول طراحی و ضوابط شهرداری انجام شده است. در این پروژه طراحی نمای ساختمان و نورپردازی وطراحی دکوراسیون داخلی و طراحی لابی و پارکینگ واجرای سقف کناف و ارائهٔ نقشه اجرایی و نظارت ومشاوره و خرید متریال به همراه تأییدیه شهرداری به صورت کاملاً تخصصی انجام شده است. نورپردازی در هر نوع دکوراسیونی اهمیت ویژهای دارد. و در آخر هدف از طراحی این مطب احساس آرامش هر چه بیشتر کودکان در این فضا بود. اگر شما روانشناس کودک هستید، حتما برای طراحی و خرید مبلمان مطب تان به این نکته هم دقت کنید که مبلمان انتخابی برای کودکان نیز ایجاد آرامش و راحتی کند. انتخاب مبلمان و صندلی برای این مکان از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد و برای راحتی بیماران در اتاق انتظار باید از مبلمان راحت و کاربردی استفاده نمایید.

البته دقت کنید که تنالیته های سبز کمرنگ مناسبتر طراحی داخلی کلینیک درمانی هستند. یکی از مشاغلی که این روزها بیش از گذشته پررنگ شده است کلینیک های زیبایی است. دیگر این روزها تفاوت خانم ها و آقایان معطوف به علاقه ی خانم ها به رنگ هایی مانند صورتی نیست. وجود دارند، رنگ بندی و ایده هایی که در این مورد برای این مکان ها در نظر گرفته می شود از اهمیت بالایی برخوردار است. اما شما می توانید طیف های روشن آن را در ترکیب با سایر رنگ های ملایم به کار ببرید.

طراحی داخلی مطب زیبایی

قسمت دیگری که در دکوراسیون کلینیک پوست و مو اهمیت دارد استفاده از نور و نورپردازی فضای داخلی است. برای این کار لازم است یک تلویزیون را در بهترین جای ممکن در قسمت انتظار آنها نصب کنید. تم کلی فضای داخلی یک مطب را به چه صورت طراحی کنیم؟ طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی اساساً با فرآیند ایجاد یک فضای آرام سروکار دارد. بنابراین این نوع طرح ها در دکوراسیون داخلی می توانند انجام عمل های جراحی یا معاینات دندانپزشکی را برای آنها بسیار راحت تر کنند. سوالی که در اینجا مطرح می­شود، این است که آیا حرفه طراحی داخلی با تکیه به این پدیده، با رنگ کردن سطوح به رنگ گرم براي برجسته نشان دادن و استفاده از رنگ هاي سرد براي فرو رفته به نظر آمدن آنها استفاده کنند؟ استفاده از فلاور باکس جهت انرژی مثبت و همچنین استفاده از عکس های پر انرزی و بدن سالم جهت انگیزه استفاده کردیم .

بنابراین با استفاده از چوب و رنگ های شاد محیطی انرژی بخش و شاد را همراه با آرامش طراحی کردیم. برای پاسخ به این سؤال لازم است تا تعریف صحیح طراحی مطب دندانپزشکی را بدانیم. این استرس را می توان با طراحی آرام بخش تا حد زیادی کاهش داد. مطـب یا درمانگاه مکانی است که شمـا بخش مهمـی از روز خــود را در آن می گـــذرانید، بنابراین طراحی داخلی و چیدن وسایل درون این فضا، همچنین رنگ هایی که براي وسایل و دیوارها استفاده میشود و نورهایی که در نورپردازي محیط استفاده میکنید در ایجاد روحیه اي شاد براي خـودتان و بیمـــارانتان مؤثر است مدتی را در اتاق ملاقات یا روي بیماران معمولا یونیت دندانپزشکی در مطب سپري مـــیکنند، بنابراین طراحی محیطی راحت و تمیز میتواند در ارزیابی آنها درباره خدماتی که در مطب شما دریافت میکنند، مؤثر باشد.

دکوراسیون داخلی مطب مامایی

این مراکز به عنوان مکان هایی عمومی و مورد توجه از اهمیت بالایی برخوردارند که در طی سال های متمادی و به علت رفت و آمدهای زیادی که در آن ها انجام می گردد، نیازمند بازسازی هستند. بسیاری از مراکز درمانی امروزه در کشور ما نیاز به مرمت و بازسازی دارند که امری پویا و مهم به شمار می آیند. امروزه طراحی داخلی مطب و بیمارستانها نسبت به سالهای گذشته تغییرات چشمگیری داشته. ولی اگر حجم تغییرات بالا باشد مثل تغییرات اتاق ها، تغییرات تاسیساتی و تهویه، تغییر معماری داخلی، تغییر متریال های محیطی و…

با این همه استفاده از المانهای خاص طراحی در جداسازی فضاها مؤثر است. در صورت داشتن فضای کافی، ایجاد یک پاسیو در مقابل یونیت دندانپزشکی می تواند چشم اندازی آرامش بخش برای بیماران ایجاد نماید.در مطب های کوچکی که امکان ایجاد پاسیو در آن ها نمی باشد، می توان با استفاده از آکواریوم، آسمان مجازی، پوسترها و تابلوهای زیبا، حس آرامش را به بیماران منتقل کرد. اما، با ایجاد اتاقهای مخصوص بیمار و اتاقهایی مجزا برای امور درمانی، میتوان میزان عفونت تولیدی را تا حد زیادی کاهش داد.

طراحی داخلی مطب روانشناسی

در این مطلب ما قصد داریم انواع ایده های کاربردی و مدرن را برای طراحی دکوراسیون مطب پزشکی در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که با الگوبرداری از این ایده ها می توانید طراحی داخلی مدرن و کاربردی را در مطب پزشکی داشته باشید. شناخت و آگاهی از چگونگی استفاده از رنگ­ها بسیار مهم است و هنگام استفاده از آنها در طراحی محیط باید به دقت مورد توجه قرار گیرند. می توانید در طراحی دکوراسیون مطب پزشکی از نورهای نقطه ای استفاده نمایید تا فضای مطب پر نور نشود. خوشبختانه امروزه وجود شرکتهای معتبر و حرفهای که بحث بازسازی و نوسازی مراکز مختلف را انجام میدهند، باعث شده است تا بسیاری از مشکلات و نگرانیهای پزشکان در این زمینه برطرف گردد. در سال های اخیر این مراکز همچون مراکز خرید به اماکن پر رفت و آمدی تبدیل شده است.

بنابراین، سلامت فیزیکی و روحی کارکنان در محیط کاری نیز باید یکی از اولویت های شما حین تغییر دکوراسیون کلینیک پزشکی باشد. یکی دیگر از موارد بسیار قابل توجه و مهم در بازسازی مطب و کلینیک ها طراحی های منحصر به فرد آن ها به سبک های مدرن و امروزی می باشد. با توجه به این که کلینیک پوست یکی از پر رفت و آمد ترین مکان های عمومی برای بسیاری از افراد می باشد، بازسازی و مرمت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا از آنجایی که پوست و زیبایی هر فرد برایش بسیار اهمیت دارد، دیدن کلینیکی که برخوردار از زیبایی بسیاری می باشد می تواند افراد را ترغیب به ادامه درمان خود نمایند. “مایلم فضای کلینیک کاملا خاص و دلنشین باشد”؛ این گزاره توصیفی بود که کلیاتی از انتظارات مورد نظر دکتر مشکوه را برای ما، به عنوان طراحان فضای داخلی روشن میکرد.

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی برای طراحی هر فضایی نکات خاصی وجود دارد،که کلینیک زیبایی نیز از این قاعده پیروی می کند.برای طراحی هر فضایی بهتر است خود را جای فرد مراجعه کننده قرار داد تا نیازهای آن ها را به خوبی درک کرد و فضای متناسب را طراحی کرد. پارتیشن محصولی نزیینی است که جهت جداسازی فضای داخلی یک اتاق یا پنهان سازی قسمتی از محیط مورد استفاده قرار میگیرد. و یک گزارش کامل در اختیار دندانپزشکی یا پزشک قرار میگیرد. در بسیاری موارد طراحی نما بدون توجه به اصول زیبایی شناسی و ضوابط شهرداری انجام میگیرد. در مقاله قبلی شرکت معماری هیرادانا به این نکته اشاره کردیم که طراحی داخلی مطب روانشناس باید به گونه ای باشد که در بیمار احساس ارامش کرده و استرس را از بیمار دور کند و از رنگ ها و فرم ها آرام بخش استفاده کنیم و اشاره ای به رنگ های مناسب در طراحی مطب کردیم حال به ادامه معرفی اصول طراحی مطب روانشناس میپردازیم.

نورپردازی در هر نوع دکوراسیونی اهمیت ویژهای دارد.

برای مثال نکته ایی که در طراحی دکوراسیون چشم پزشکی حائز اهمیت می باشد، و طراحی آن را از سایر دیگر مطب و کلینیک ها متفاوت می سازد، طراحی سقف مطب می باشد. لمس احساسات خصوصی و شخصی پزشک میتواند یک جایگاه منحصربهفرد برای پزشک در ذهن بیماران ایجاد کند؛ برای مثال اگر پزشک در رقابتهای قایقرانی شرکت میکند، برای دکوراسیون دیوارها روی چسباندن عکسهای قایق بادی تمرکز کنید و مدلهای مختلف قایق بادی، ماکتهای کشتی و عکسهای سفرهای قایقی خود پزشک را به نمایش بگذارید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار