تصویر های یکپارچه ویدئو وال

موتور ژنراتورهای با دور پایین و موتورهای گازسوز دارای این توانایی هستند. و عبارت موتور برق دیزلی نیز یک اصطلاح رایج در این زمینه است. این ویژگی باعث می شود که جک در مکان هایی با رفت و آمد بالا داغ نکند و برای مکان های پرتردد مناسب است و نسبت به جک الکترومکانیکی عمر بالا و قیمت بالاتری دارد. در ساخت تابلو روان نوعی میکروکنترلر به کار برده می شود که به آن برد کنترل تابلو می گویند. مگر اینکه در رویدادهای مهم مثلا برای پخش فوتبال اقدام به باز کردن صدا آن کنند. علاوه براینکه امکان مدیریت و انجام تنطیمات با استفاده از پنلها و نرمافزارهای مدیریتی تحت شبکه وجود دارد، این نمایشگرها از پروتکلهای ارتباطی میان ابزارهای قابل حمل برای نمایش و پخش تصاویر و صوت نیز پشتیبانی میکند. هر شرکت یا مجموعهای کلیپ موردنظر را خود را تهیه میکند. در مقاله قبلی شرکت الکامپ مبحثی تحت عنوان اتاق مانیتورینگ را توضیح دادیم و گفتیم که این اتاق نظارت در مکانهای وسیع که در آنجا تعداد بسیار زیادی از دوربین های مداربسته استفاده می شود کاربرد دارند.

تلویزیون شهری ما الزاما همیشه نیاز نیست هزینه زیاد برای انجام کارها و کالاهایی که میخواهیم، صرف کنیم. با استفاده از این قابلیت کاربران می توانند بدون نیاز به تجهیزات اضافی، تراز سفیدی صفحه نمایش را تنظیم کرده و از کابینتهای شخصی برای ارائه تصاویر مورد نظر خود استفاده کنند. به همین خاطر در ادامه هر کدام را به صورت جداگانه برای شما توضیح می دهیم تا بیشتر با آن آشنا شوید. به شمار میرود. با تکیه بر تکنولوژیهای جدید میتوان به جرات گفت که علاوه بر تلویزیون و رادیو، میتوان اطلاع رسانی و تبلیغات را در سطح وسیعتر و با تقسیمبندی برای فرهنگها، نیازها و دیدگاههای مختلف مخاطبان با راهکار دیجیتال ساینج طراحی کرد.دیجیتال ساینج پنجرهای است به سوی تبلیغات مدرن،پویا و مشتری پسند، اطلاع رسانی و به روزرسانی به هنگام مشتری مدار، آموزش درلحظه به همکاران و مشتریان و سرگرمی به همراه نمایش محتواهای مورد نظر شما.

نمایشگر های ویدئووال بر عکس نمایشگر های LED امکان کرو شدن ندارند . برنامه تابلو از طریق برد کنترل تابلو LED به تابلو وارد میشود و کنترلر تابلو روان از طریق نرم افزار تابلو روان قابلیت برنامه نویسی دارد. یک تلویزیون به صورت طبیعی گرمای زیادی را از طریق منبع تغذیه و ماژول خود ایجاد میکند. ظرفیت حافظه چند برابری ویدئو وال و همچنین امکان استفاده از حافظه جانبی، تلویزیون شهری را به یک گزینه ایدهآل برای نمایش تصاویر تبدیل میکند. جهت گیری طبیعی رو به جنوب، علاوه بر صفحات نازک کف، سقف های برآمده، پارتیشن های باز، نور قابل استفاده بیشتری را در ساختمان وارد می کند، بنابراین میزان روشنایی الکتریکی مورد استفاده در نورپردازی ساختمان را کاهش می دهد. از معتبر ترین آن ها می توان به لینسن و نوا استار اشاره کرد، همچنین ویدیو پروسسور نیز انواع مختلفی دارد که با توجه به رزولیشن و ورودی های مورد نباز انتخاب می شود، از معتبرترین آن ها می توان به وی دی وال، ار جی بی لینک، لیستن، لینسن و …

حال نوبت به اتصال برد کنترل ماژول ها می رسد. در ساختار تابلوهای روان از LED استفاده شده است که وجود این ال ای دی ها باعث مصرف برق کمتری نسبت به تابلوهایی که با برق کار می کنند شده است. آخرین نکته مهمترین نکته است و اون هم نحوه ساخت و کیفیت قطعات تلویزیون ، به بیانی دیگر برند تلوزیون شهری می باشد. اگر توجه کرده باشید، تلویزیونهای شهری فقط محدود به چهارراههای یا در کنار ورزشگاهها نمیشوند و امکان استفاده از آنها در محیطهای بسته و مکانهای سربسته نیز وجود دارد. ویدیووال در کل نقش یک نمایشگر را دارد، این نکته همیشه حائز اهمیت است که ویدیووال یک سیستم است نه فقط یک دستگاه.ویدیو پروسسور ویدیووال جزء اصلی ویدیووال محسوب میشود که درعینحال بیشترین سهم از هزینه ایجاد یک سیستم ویدیووال را شامل میشود.

همانطور که اشاره شد این دو نمایشگر ویژگیهای متفاوتی دارند که باعث برتری یکی بر دیگری خواهد شد. رصد اطلاعات مرکزی آمار ایران از کیفیت درآمد و هزینه خانوارها در سال ۱۴۰۰نشان میدهد در این سال متوسط درآمد اظهار شده سالانه یک خانوار روستایی ۶۳میلیون و ۷۱۳هزار تومان بوده که نسبت به سال قبل ۵۱.۵درصد افزایش داشته است. یکی از نکاتی که نصابهای تلویزیون شهری بایستی به آن دقت کافی داشته باشند نحوه حملونقل این تابلوهای تبلِیغاتی گرانقیمت است. که این ام تاثیر زیادی در کاهش هزینه های انجام معرفی محصول و یا کار دارد. با توجه به تغییرات در تکنولوژی ها دیگه تبلیغات کاغذی جای آنچنانی ندارند و جای خود را به نمایشگرها داده اند تا بتوانند بدون هزینه چاپ مجدد تمام اطلاع رسانی ها و تبلیغات دیجیتال را در همه مکانهای صنعتی ، عمومی و تجاری به نمایش بگذارند و از آنجایی که تلویزیون های خانگی قابلیت نمایش به مدت طولانی را ندارد برندهای مختلف اقدام به ساخت نمایشگرهایی کرده اند که برای این کار طراحی شده و نام آن را ویدئو وال گذاشته اند.

اولین مانیتور صنعتی در سال ۱۹۸۴ توسط شرکت IBM ساخته شد. ویدئو وال های قدیمی متشکل از تعدادی تلویزیون LCD در کنار هم بودند که اولین ایراد قابل رویت این سیستم خطوط بین هر LCD بود که کاملاً قابل مشاهده بود ، در صورتی که نمایشگر های LED کاملاً یکپارچه هستند و هیچ خطی بین قطعات تشکیل دهنده آن وجود ندارد . وبسایت دیاکو به عنوان مرکز فروش قطعات و تولید نمایشگرهای ال ای دی، برای اولین بار در ایران اقدام به گارانتی تضمینی محصولات خود نموده و تمامی محصولات را با ضمانت تست یک هفته ای به فروش می رساند.

استودیوهای تلویزیونی ، اتاق فرمان ، Broadcasting و…

همان طور که می دانید تابلو های تبلیغاتی در انواع مختلفی موجود می باشند که می توان به تابلو نئون پلاستیک – تابلو استیل -تابلو برجسته تبلیغاتی -تابلو وکیوم -تابلو پولکی – تابلو چلنیوم – تابلو کامپوزیت -تابلو پلکسی گلاس و تابلو ال ای دی اشاره نمود .در این مقاله ما به بررسی تلوزیون های شهری Urban Tv یا تابلو ال ای دی که همه ی شما در سطح شهر دیده اید می پردازیم. این قطعات اغلب از کشورهای مختلف وارد می شوند و پس از مونتاژ، به صورت نمایشگرهایی بزرگ و با امکانات گوناگون، در اختیار مشتریان قرار می گیرند.

اینها معمولاً روی صفحه نصب شدهاند و اغلب دارای صفحهنمایش لمسی برای تعامل کاربر هستند. اغلب استادکاران و تابلوسازان حرفه ای توصیه می کنند از رنگ های قرمز , سبز , سفید و آبی در ساخت تابلو استفاده شود تا تبلیغ موثرتر واقع شود. در ماژول های استاتیک طول عمر ال ای دی ها کمتر است و با ریزش بیشتری مواجه می شوند زیرا فشار بار زیادی را متحمل می شوند. عمر مفید نمایشگر های ویدئو وال خیلی کمتر از نمایشگر های LED است . تابلو روان به طور کلی به نمایشگر های کوچکی که با صفحاتی از LED های کوچک و کنار هم قرار گرفته شده و با یک پردازنده به یکدیگر متصل شده باشند و یک متن یا تصویر را به صورت متحرک نمایش دهند را تابلو روان می گویند. نقص دوم این سیستم افت کیفیت تصویر بین هر LCD است ، به شکلی که به مرور زمان رنگ هر نمایشگر با دیگری متفاوت خواهد شد و این از مشکلات غیر قابل حل این دستگاه است که به دلیل یکپارچه بودن و عدم افت کیفیت این مشکل ابدا در نمایشگر های LED پیش نمی آید .

واسط گرافیکی کاربری نرم افزار (کنترلر ویدئو وال) امکان دسترسی سریع و آسان ورودی ها و مدیریت منعطف تصاویر را میسر می سازد. استودیو ها ی پخش تلویزیونی، اتاق های مانیتورینگ و Broadcasting و … استودیوهای تلویزیونی ، اتاق فرمان ، Broadcasting و… شامل : ریموت کنترل ، چشمی ، فلاشر ، مرکز کنترل ، ریور و تابلو فرمان می باشد. امروزه روند تبلیغات و معرفی خدمات و محصولات، تغییر گسترده ای داشته و در سالهای اخیر از ابزارها و فناوری های تازه تری به این منظور، استفاده می شود که تلویزیون شهری یکی از آنها است. نمایشگرهای شهری یک محصول با عمر طولانی هستند و سالیان سال مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

قطعات تابلو روان

سیستم ویدئو وال یک سیستم نمایش یکپارچه با ابعاد وسیع و با قابلیت دریافت تعداد زیادی از ورودی های ویدئویی در فرمت های مختلف می باشد. بهعبارتدیگر در سال گذشته، خانوارهای شهری استفادهکننده از اجاقگاز ۰.۱واحد درصد، تلویزیون رنگی ۰.۵واحد درصد، یخچالفریزر ۰.۹واحد درصد و ماکروویو ۰.۵واحد درصد کاهش پیدا کرده؛ اما در مقابل، تعداد خانوارهای استفادهکننده از جاروبرقی ۰.۶واحد درصد، ماشین لباسشویی ۰.۷واحد درصد، اتومبیل شخصی ۰.۸واحد درصدی و ماشین ظرفشویی ۰.۷واحد درصد رشد داشته است. از طرفی تعداد ماژول ها و پاورهای مورد نیاز هم افزایش خواهد یافت که در نتیجه تمام این موارد، قیمت تلویزیون شهری بیشتر می شود.

برای نمایش تبلیغات بر روی نمایشگرها بزرگ از ویدئو وال استفاده می کنند. این در صورتی است که اگر بخواهیم از نمایشگرهای خانگی استفاده کنیم دارای چنین دوامی نمی باشند و حداکثر تا ۱۲ ساعت در روز می توان از آنها برای تصاویر بصورت مدام استفاده کرد. این مانیتور های بزرگ این قابلیت را دارند که بصورت ۲۴ ساعته و مداوم روشن بمانند تا کار نمایش تصاویر را برای کاربر انجام دهند بدون اینکه از کیفیت آنها کاهش یابد. از قابلیتهای این مانیتورها میتوان به استفاده همزمان با نمایشگرهای دیگر جهت ایجاد تصاویر یکپارچه و بزرگ و در اختیار داشتن سیستمعاملهای جدید مانند اندروید و قابلیت نصب نرمافزارهای کاربردی و تخصصی اشاره کرد.

تلویزیون شهری به دلایل قیمت بالا، وزن و خصوصیات خاصی که دارد نیازمند نصب توسط نصابهای بسیار باتجربهای است. در تابلوهای روان مشکلی که وجود دارد، امکان بزرگ کردن ابعاد صفحهنمایش است. در تابلوهای روان شما صرفا میتوانید اعداد، حروف و اشکال را نمایش دهید و همچنین با مشکلی به نام ابعاد تصاویر روبرو خواهید شد. تلویزیون شهری این توان را دارند که بدون لحظهای وقفه تا ساعتها انواع تصاویر را بدون کوچکترین مشکلی نمایش دهند. اما ویدئو وال یا تلویزیون شهری برای این ساخته شده است که ساعتها و روزها بدون وقفه انواع تصاویر و فیلمها را به نمایش درآورد. علاوه بر اینکه ظرفیت حافظه ویدئو وال بیشتر و بالاتر از تابلوهای روان است،و همچنین در نوع آنلاین تصاویر به صورت لحظه ای و بدون وقفه از ورودی دریافت و در خروجی نمایش داده می شوند، تلویزیون شهری امکان اتصال حافظه جانبی را هم در خود دارد. با توجه به دات پیچ و محل نصب (فضای داخلی و یا فضای خارجی) تقسیم بندی می شوند، که برای فضای داخلی که نیاز به شدت روشنایی بالا ندارد و در مقابل رزولیشن و رفرش ریت بالا نیاز دارد از دات پیچ پایین مانند پی 2 ، پی 2.5 ، پی 3, تابلو روان پی 4 و پی 5 و فضای خارجی پی 8 ، پی 6.6 و پی 5 استفاده می کنند.

تابلو روان و ویدئو وال دو محصولی هستند که نمایش اطلاعات را برای شما ممکن میسازند. کنترل ویدئو وال این امکان را میدهد که پنجره های متعدد در ابعاد دلخواه جهت پخش فیلمهای متعدد را به صورت همزمان باز کرده و هر پنجره را جداگانه کنترل کنیم. فناوری تلویزیون شهری به گونهای است که این دستگاه امکان پخش تصاویر و فیلمها را با بالاترین کیفیت ممکن خواهد داشت. در این بحث عواملی که ممکن است به تلویزیون های شهری آسیب وارد کنند را بیان کرده و راه های مقابله با آن را بیان می کنیم.

عمر زیاد تابلوهای روان از مهم ترین ویژگی های مثبت آن تلقی می شود. از شاخصه های مهم و اصلی کابینت ها می توان به سهولت در نصب و مونتاژ و همچنین راحتی در تعمیر و تعویض قطعات اشاره کرد و این موضوعی است که تحت تاثیر وزن کابینت می تواند متفاوت باشد. شما با استفاده از نمایشگرهای بزرگ میتوانید طیف وسیعی از اهداف و دستاوردهای خود را در مکانهای مهم در ابعاد بزرگ به مخاطب نشان دهید. این نمایشگرها قابلیت استفاده مداوم بدون خاموشی دارند. تکنولوژی استفاده شده در این مانیتورها عموما عبارتند از پنل های LCD، نمایشگر لیزری و LED Arrayes.

را به یک گزینه ایدهآل برای نمایش تصاویر تبدیل میکند.

از همین رو در مقایسه با سایر دیگر المان ها همچون نخل ها علاوه بر قابلیت پخش نور و یا ارائه تصاویر رنگی، نمایشگر شهری قادر به پخش ویدیوهای مختلف نیز می تواند می باشد. می باشند، همچنین توانایی کارکرد ۲۴ ساعت و هفت روزهقته را دارا می باشند. این تلویزیون ها که بیشتر برای تبلیغات در مکان های مختلف نصب می شوند و یکی از مدرن ترین شیوه های تبلیغاتی با تاثیر بسزایی هستند دارای انواع و اقسام مختلفی می باشند که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. تابلوهای روان نیز دقیقاً به مانند سایر المانهای تبلیغاتی دارای انواع مختلفی هستند که برای اهداف مختلفی ساخته و توسعه پیدا کردهاند. کنترلر ها مدل های مختلفی دارند که با توجه به نوع ماژول و رزولیشن کار انتخاب می شوند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار