حمل و نقل دریایی باربری و اتوبار جهان پیمان بار حمل و نقل دریایی | transemartlogistics

روش کراس استافینگ تنها در واردات کالا صورت نمی گیرد بلکه همین عمل بصورت عکس در صادرات هم صورت می پذیرد. نکته مهم این است که در روش کراس استافینگ حتما یکی از کشتی ها باید دارای جرثقیل جهت تخلیه کالا های مورد نظر باشند و گاها خطراتی هم در حین این جابجایی کالاها را تهدید می کند. اما کشورهایی مثل ایران که درگیر تحریم های شدید بین المللی می باشند بر اساس شرایط خاص از این روش بخصوص برای واردات کالای خود استفاده می کنند. عوامل مهمی مثل شرایط کلی اقتصاد بر نرخ حمل ونقل دریایی تأثیر‌گذار هستند. شوک ناشی از کرونا نشان داد که نرخ حمل و نقل دریایی چقدر برای اقتصاد جهانی مهم است.

توزیع واگنهای هدایت شونده ی اتوماتیک چندظرفیتی دربنادر دارای ترمینالهای کانتینری بسیار مکانیزه در سطح جهان و ایران

شرکت هنزا ناو دریا به واسطه ارتباط گسترده با خطوط کشتیرانی دنیا، انواع مختلف شناور مناسب برای حمل هر نوع ماده و کالا را فراهم transemartlogistics.com می‌کند. تجهیزات الکترونیکی، ماشین آلات صنعتی، انواع مواد اولیه صنعتی، مواد شیمیایی و پتروشیمی یا حتی صادرات مواد غذایی، چوب و کاغذ تحت پوشش خدمات هانزا هستند. ارسال بار و باربری به صورت ترکیبی از حمل و نقل دریایی، حمل و نقل جاده ای و حمل و نقل ریلی می باشد که مناطق مختلف دنیا را به هم متصل می کند. مهم ترین بنادر برای واردات، صادرات و ترانزیت کالا بندر عباس، بندر امام خمینی، بندر بوشهر و بندر چابهار در جنوب کشور و انزلی، نوشهر، امیرآباد، و نکاء در شمال کشور می باشد.

  • باید بدانید که مزایای بسیار زیاد حمل و نقل دریایی را باید اصلی‌ترین دلیل این امر دانست.
  • در قرن 18ام با افزایش میزان این نوع شناور های نسبت به شناور های بادی روبرو هستیم و تا به امروز بطور مدام ساخت و ساز کشتی های بخار پیشرفت چشمگیری داشته است.
  • این کشتی‌ها طبق یک برنامه‌ریزی منظم تنها بر روی خطوط دریایی از پیش تعیین شده حرکت می‌کنند.
  • شما می‌توانید برای بررسی قوانین مربوط به تجارت کالای مورد‌نظر خود از طریق حمل‌و‌نقل دریایی با هانزا، عضو سازمان بین المللی فورواردری، در تماس باشید.

بسیاری از کالاها مانند مواد غذایی، کالاهای دیجیتال و بسیاری موارد دیگر در هنگام تماس با آب، ارزش خود را از دست می‌دهند و یا بی ارزش می‌شوند. در این هنگام کارشناسان بیمه خسارت وارد شده را تخمین می‌زنند و بر اساس آن بیمه خسارت لازم را به خریدار پرداخت می‌کند. از نکات مهم دیگری است که در استعلام قیمت حمل و نقل بار شما تاثیر می گذارد. حمل و نقل دریایی عبارت است از جابجایی افراد، کالاها و غیره به‌وسیله قایق، کشتی و دیگر شناورها از روی دریاها، اقیانوس‌ها، دریاچه‌ها، کانال‌ها و رودخانه‌ها. شاید با واژه گروپاژ آشنا نباشید ولی این واژه به معنای خرده بار است.حمل اشتراکی یا گروپاژ در شرایطی است که میزان بار شما از حجم یک کانتینر کمتر است.

حمل بار به کره جنوبی

باید بدانید که بارنامه در تمام جهان به یک صورت نیست و بنا به مبدأ و مقصد اطلاعات متفاوتی در آن وجود دارد. البته برخی اطلاعات مانند وزن، قیمت، نوع کالا، شرکت تحویل دهنده، شرکت حمل و نقل و شرکت تحویل گیرنده معمولاً در تمام آن‌ها ذکر شده است. جهت استعلام قیمت و هزینه حمل و نقل دریایی باید بدانید که حجم و وزن بار با کلمات اختصاری W و M مشخص می شوند.

حمل و نقل دریایی باربری و اتوبار جهان پیمان بار حمل و نقل دریایی | transemartlogistics

امروزه کشتی های بسیار بزرگ جهت جابجایی کالاها و محموله ها طراحی شده است. علاوه بر این هزینه کم حمل و نقل دریایی، یکی دیگر از ویژگی های این روش است. در صورتی که میزان و حجم بار زیاد باشد، با توجه به ابعاد و میزان گنجایش کشتی ها، ارسال محموله به صورت یک جا صورت گرفته که از لحاظ ایمنی و اقتصادی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. در شرکت حمل و نقل دریایی نرخ حمل دریایی بر‌اساس فاکتورهای مختلف تعیین می‎شود. برای مثال، نرخ اجاره کشتی حامل سوخت با شناور فله‌بر تفاوت دارد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار