آموزش صورت وضعیت نویسی همراه با نمونه صورت وضعیت پیمانکاری

در ساخت قسمت های مختلف پروژه مانند فونداسیون و ستون ها، دیوارها، تیر و دال از قالب های مدولار استفاده می شود. با گذشت هر 24 ساعت قالب ها جابجا شده، عملیات ساخت در قسمت جلوتری انجام شده و تونل در بخش جدیدتری ساخته می شود. قالب وافل چیست و چه کاربردی دارد ؟ سقف وافل چیست ؟ کاربرد قالب تونلی فرم چیست؟ با توجه به خم شدن لبه قالب، وقتی قالب ها در کنار هم قرار خواهند گرفت خوب به هم چسبیده نخواهند شد، که این امر باعث می شود بعد از بتن ریزی و دکفره کردن قالب ها، ماهیچه های بتنی کاملاً مشهود باشند. شاقول کردن قالب ها نیز بوسیله براکت نگهدارنده مخصوص قالب لارج پنل انجام می گردد.

خرید قالب دست دوم

هنگامی که یک مهندس طراح، قصد طراحی یک سازه برای مثال یک تونل را دارد، باید برای تمامی موارد سخت ترین و بدترین حالت ممکن را در نظر گرفته و سپس بر مبنای آن اقدام به طراحی کند. یکی از مواردی که طراحان همواره در ظراحی قالب های یک پلان به آن اهمیت خاصی می دهند، تقارن قالب پس از اجرای یک نیم ست میباشد چرا که قالب ها در اجرای نیم ست دوم نیز باید کاملاً با قسمت قرینه پلان حتما منطبق شوند و مرکز بلت ها باید در طراحی دوباره بازبینی شوند. یکی از عوامل اصلی برای عملکرد بهتر و کارآمدتر قالب تونل فرم، مونتاژ صحیح این نوع قالب است .

خرید داربست مثلثی

آخرین نسخه این سیستم در سال 2007 در ترکیه به ثبت رسید و در کشورهایی که با مشکل زلزله مواجه هستند، این سیستم از دیرباز یکی از بهترین راهها برای ساخت سازههای صنعتی بوده است. در ساخت پروژه های اسکلت بتنی ، یکی از مهمترین معیارها انتخاب نوع قالب می باشد. قیمت قالب نو لبه 5 سانت و تسمه 6 سانت باهم یکی است ولی همیشه قیمت قالب بتن دست دوم صنعت یدکی ( لبه 5 ) از قالب بتن کارکرده بوذرجمهر ( تسمه 6 ) بیشتر و خرید و فروش آن نیز راحت تر است. سیستم قالب تونل فرم برای هر پروژه قابل انطباق و راحت هست. همچنین برای اتصال لوله به قالب فلزی از گیره ( گیره متوسط – گیره بلند ) استفاده میشود. امروزه برای ساخت قالب های بتن از جنس هایی مانند پلاستیک، فایبرگلاس و رزین نیز استفاده می شود. در روش استفاده از سیستم قالب لارج پنل ابتدا دیوارهای داخلی و خارجی یک طبقه اجرا شده و سپس مهندس سازه با توجه به نیاز و طراحی ساختمان اقدام به اجرای سقف به روش های مختلفی مانند سقف سبک، مدولار و غیره می کند.

بهترین قالب بتن برای استفاده در پروژه معمولاً با مقدار جریان، حجم قالب بتن، فشار و و وزنی که این قالب باید تحمل کند سنجیده خواهد شد. 12. داخل قالبها قبل از بتنریزی باید کاملاً تمیز و عاری از هرگونه مواد زائد باشد. تغییرات انجام شده باید در پلان طبقات دیگر و همچنین پلان آکس بندی اعمال شده و پیش از ترسیم پلانهای بعدی، این تغییرات برای هماهنگی به اطلاع مهندس معمار رسانده شود. علاوه بر آن باید به نوع سقف ساختمان نیز توجه کنید. این قالبها با توجه به نیاز به شکلهای مختلفی مانند دایره ای، مربع یا مستطیل و نعل اسبی ساخته و مورد استفاده قرار می گیرند. هزینه و قیمت خرید قالب بتنی مدولار در مقایسه با سایر سیستم ها ( قالب خاص یا ویژه , سیستم پلای وود ) به دليل استفاده آن در انواع سازه بتنی مانند فونداسیون , ديوار , تیر و دال , عرشه پل , برخی قطعات پیش ساخته بتنی و …

خرید قالب تونلی فرم

علاوه بر این ساخت قالبهای پیچیده بتنی نسبت به قالبهای ساده هزینه بیشتری دارد زیرا نصب آن هزینهی بیشتری دارد و امکان استفاده مجدد از آنها کمتر است. در ایران به دلیل ساخت مسکن مهر و رونق مسکن دولتی استفاده از سیستمهای قالبهای تونلی فرم رواج بیشتری پیدا کرده است. همانطور که از نام محصول نیز پیداست، وجود آب در این ماده سبب سازگاری بیشتر با محیط زیست میشود. برای قالب بندی ستون ها معمولاً از کنج های بیرونی( ۵×۵)یا(۵×۱۰)و در طول کنج ها به خاطر این که درز قالب ها و کنج ها رو به روی هم قرار نگیرند، معمولاً از ۵/۱ متری استفاده میکنند. طول استاندارد این نوع قالب ها معمولاً یک متری ،۵/۱متری و۲متری می باشند. این ماده روغنی بوده و امکان ترکیب و رقیق شدن با آب را ندارد، اما امکان ترکیب با بعضی حلالهای نفتی را دارد و برای رقیق کردن مواد نفتی مجاز است.

قالب لارج پنل

در زمان اجرای این روش ساخت سازه، سازه تونل با یک بتن که فضای خالی میان قالب ها را پر می کند تشکیل خواهد شد. در آن زمان از آهن یا چدن در ساخت پلها استفاده میشد. از طرفی قالبها برای کاربردهای مختلف به اشکال و ابعاد متفاوت ساخته میشوند و از نظر محل و نحوه استفاده از آنان نیز به انواع مختلفی دستهبندی میشوند. یکی از مهمترین مراحل بعد از طراحی و ساخت قالبهای تونلی فرم بحث مربوط به مونتاژ این قالبها هست. مراحل نازک کاری و معماری داخلی ساختمان به دلیل ایجاد سطوح بسیار صاف، هم شکل و یک پارچه از مراحل ساخت سازه حدف می شود. شیرابه های بتن از بین قالب ها ریزش نخواهند کرد . جنس این نوع قالب ها نسبت به قالب های فلزی ضعیف تر می باشد.

نحوه استفاده و طراحی قالب لغزنده بدین صورت است که ابتدا قسمت اصلی سازه را ایجاد نموده و پس از آن قالب لغزنده را که مطابق طرح از پیش طراحی شده ساخته گردیده است بر روی پایه اصلی سوار می نمایند. گوشی موبایل در عصر دیجیتال قسمت مهمی از زندگی هر فردی را تشکیل میدهند و به یک وسیله ضروری در زندگی تبدیل شدهاند، به گونهایکه به سختی در طول روز آنها را از خودمان جدا میکنیم. قالب چوبي : قالب چوبی همانطور که از نامش پیداست از جنس چوب است. قالب وافل یک قطعه ی پلاستیکی در ابعاد و اشکال مختلف است که جهت حذف بتن ناکارآمد در دال های بتنی استفاده می شود . در صورتی که استفاده ی درستی از قالب فلزی بتن نشود ، خسارت های مالی متفاوتی به سازه یا کل پروژه وارد می شود .

قالب بتن تونل فرم

3)عدم نیاز به رسیدگی قالب های فلزی بتن در زمان انبار کردن باید روغن مالی و در جای خشک نگهداری شوند تا دچار پوسیدگی نشوند. انتخاب نوع یاتاقان به بار اعمال شده، هندسه پل، میزان نگهداری، فضای موجود، جابجایی مورد انتظار، چرخش مجاز، خمش مجاز، در دسترس بودن، نظر طراح و مسائل مالی بستگی دارد. داستان انیمیشن، درمورد بچه فیلی به نام دامبو است که او را به خاطر گوشهای بزرگش مورد تمسخر قرار میدهند. داستان درمورد شیری به نام موفاسا است که سلطان جنگل است و بعد از او، این منسب به فرزندش یعنی سیمبا میرسد.

برای درست کردن قالب فلزی بتن در قالب های جوشی باید از ورق ۳ میلیمتر برای کف آنها و ورق ۵ میلیمتر برای تسمه آنها استفاده کرد، البته در قالب های خم همیشه باید برای ساخت آنها از ورق ۳ میلیمتر استفاده کرد. سطح و ورق رویه قالب ها از ورق سیاه فولادی با ضخامت 3 میل و تسمه های پانچ شده اطراف پانل به ضخامت 5 میلیمتر و تسمه های تودلیقالب بتنساختمان از ورق 3 يا 4 میلیمتر است. قالبهای فولادی بسیار با کیفیت و با دوام هستند. برای اطلاع از سایر قالبهای تولیدی به وب سایت در قسمت محصولات مراجعه فرمایید. برای اتصال دو قالب بتن ریزی عمود بر هم فقط در قسمت خارجی سطح بتن از نبشی صفر پانچ شده استفاده می شود. کیفیت اجرای این سقف از بقیه ی سقف ها بیشتر است .

قالب تونل فرم استفاده از قالب بیکیفیت نتیجه کار شما را خراب و بی کیفیت خواهد کرد مثلاً اگر از قالب های بی کیفیت و موج دار را در ساخت ستون استفاده کنید، در ستون پیچیدگی به وجود میآید و نمیشود آن را دقیق شاقول کرد. پیمانکار می تواند از آن در پروژه های مختلف استفاده کرده و به آن به چشم یک سرمایه ماندگار نگاه کند. پس از تأیید کارفرما پیمانکار 100 ریال خود را از مصالح پای کار دریافت می­ کند. از خصوصیات مهم و برتر قالب فلزی بتن، مقاومت بسیار خوب آن در مقابل فشارهای حجم زیاد بتن می باشد. کارخانجات عمود گستر قم در سال ۱۳۸۰ با گردهم آوردن پرسنل ماهر و متعهد، فعالیت خود را در عرصه تولید تجهیزات قالب فلزی بتن، جک و داربست های مدولار در شهر مقدس قم، آغاز نمود.

خرید قالب تونل فرم باید تا حد امکان از وزن بسیار کمی برخوردار باشد. بدین لحاظ در اجرای آرماتور بندی ساختمان های بتنی باید نهایت دقت و حوصله را داشته باشید. سقف های وافل دو طرفه بیشتر در دهانه های بلند مورد استفاده قرار می گیرند . در ادامه همراه ما باشید تا از شرایط قالب مناسب بیشتر آشنا شوید. استفاده از برنامهریزی و تیم مونتاژ حرفهای قالب تونل برای افزایش عمر مفید قالب تونلی و کاهش خطاهای بتن در سازهها مهم هست. این گروه پس از کسب تجارب بسیار در روند تولید، مونتاژ و اجرا، پس از تکمیل نقشه های معماری و سازه، بر مبنای اصول و آئین نامه های مرتبط با سیستم قالب تونلی، بلافاصله و بدون اتلاف وقت اقدام به طراحی و تولید قالب های تونلی با مشخصات فنی مربوط به پروژه می نماید؛ این امر خود از یک سو منجر به افزایش دقت و کیفیت در کار شده و از سوی دیگر، سبب کاهش زمان انجام پروژه خواهد شد.

۱- استفاده از قطعات پیش ساخته . در مواردی که استحکام بالا یا تعدد بازو بسته شدن قطعات مد نظر باشد بصورت تلفیقی از فلز و فایبرگلاس استفاده می شود. با این تفاسیر امروزه قالب بتن فلزی مقرون به صرفه ترین محصول می باشد، که با توجه به وضعیت اقتصادی پروژه ها می توان از آنها استفاده کرد. یکبار قابل استفاده می باشند از نمونه استفاده از قالب آجری یا سفالی می توان به اجرای فونداسیون سازه ها اشاره نمود. مرحله پنجم پس از گذشت زمان مورد نیاز بر طبق ضوابط آیین نامه ، قالب ها را باز می کنند . شاید بتوان اصلی ترین مزایای استفاده از قالب تونل فرم را کاهش زمان ساخت و هزینه های مصرفی بیان کرد.

قالب بتن دست دوم

یکی از محصولات ضروری مورد استفاده در ساخت و ساز بتن، قالب بندی است. به مرور زمان و به دلیل تحکیم بیشتر، سیمان موجود در بتن، هیدراته می شود و افزایش مقاومت سازه را به دنبال خواهد داشت. همین طور که در بالا نیز اشاره شد، این روش ساخت سرعت را تا حد بسیار زیادی افزایش می دهد. تکرارپذیری این سیستم قالببندی خاص و استفاده از پانلهای پیش ساخته و مشبندیها برای تقویت بتن کل فرآیند ساخت را ساده میکند و باعث ایجاد یک فرآیند سریع میشود. با ترکیب پانلهای تخت مدولار ( قالب بتن )، کنجهای بیرونی و داخلی و پشت بندها میتوان قالب بندی فونداسیون و ستون انواع سازه های بتنی را به راحتی اجرا نمود. به علاوه، تمام فضاهای داخلی آن نیز به صورت مستطیلی یا مربعی طراحی شدهاند.

۱-سرعت مونتا بالا با توجه به کم بودن قطعات و اتصالات . سبکی و مقاوم بودن قالب های لبه خم برای اجرای دیوارهایی که نیاز به اجرای اکسپوز دارند، مناسب نخواهد بود. از این رو، یک قالب خوب باید استحکام کافی برای تحمل بار مورد انتظار در طول عملیات ریختهگری را داشته باشد، تا بتن سخت شود و به شکل مورد نیاز درآید. در غیر این صورت ضرر و زیان پروژه بسیار زیاد خواهد شد و به این دلیل معمولاً قالب های بتن را از فلز یا چوب محکم و سخت تولید میکنند.

قالب فلزی بتن یکی از جدید ترین روش های ساخت تونل قالب تونل فرم است که می تواند در تمامی شرایط اقلیمی و جغرافیایی و با در نظر گرفتن تمامی شرایط و محدودیت ها تونل هایی بسیار ایمن و مطمئن قالب تونل فرم بسازد. استفاده از فناوری جدید (قالب تونلی) در زمینه ارتقای کمی و کیفی مسکن با رعایت استانداردهای فنی صنعت مسکن و ساختمان و مقررات ملی ساختمان در برنامه توسعه ملی و استفاده از بهترین روشها ضروری است. انواع مختلفی از پلهای خرپایی ساده وجود دارند که تمام آنها از مقاطع مثلثی تشکیل میشوند. شرکت مدرن سازان با بیش از ۱۵ سال سابقه در امر ساخت و تولید تمام تجهیزات قالب بندی و قالب بتن مفتخر است محصولات خود را با بهترین کیفیت در کمترین زمان ممکن به مشتریان خود عرضه نماید. صداپیشگان انیمیشن هم از بهترین بازیگران آن زمان بودهاند.

کارخانه تولید قالب بتن

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار