هفت بروکر اصلی در ایران کدامند؟

چرا که می توانیم جستجو کنیم و در پربازده ترین کسب و کار موجود که از مدیریت حرفه ای و کارامد برخوردار باشد سرمایه گذاری کنیم. برخی از کارگزاران حداقل 5 یا 10 دلار برای سپرده گذاری دارند. اصولاً بروکرها زیر نظر نهادهای قانونی که رگلاتور (Regulator) نام دارند، فعالیت می کنند، توجه کنید کارگزاری هایی که تحت نظارت رگلاتورها فعالیت می کنند، جای مناسب و امنی برای سرمایه گذاری می باشند. ما در صفحه بررسی بروکرها، هر کارگزاری را برای شما بررسی کردهایم، با این حال اگر خودتان قصد بررسی دارید، در لیست زیر نهادهای نظارتی مالی هر کشور بعلاوه وبسایت رسمی آن فهرست شدهاند.

راه های واریز و برداشت بین المللی معمولا با تحریم دچار مشکل شده اند و با توجه به نرخ دلار باید یک روش مناسب توسط بروکر ارائه شود. پس از چندین دوره، افراد سرمایه گذار ایده هایی ارائه دادند و تجارت راه اندازی کردند. با انجام این کار، آنها میتوانند بهترین قیمتی را که از چندین تامین کننده نقدینگی قابل دریافت است، به مشتریان خود بروکر فارکس برای ایرانیان ارائه دهند. هر معامله گری که در بازار فارکس فعال است، باید این عوامل را به خوبی بشناسد و مدام تحت نظر داشته باشد. تحلیل فاندامنتال (fundamental Analysis): در تحلیل فاندامنتال یا بنیادی که یکی دیگر از روش های تحلیلی اصلی است، فرد به ارزیابی فاکتورهای موثر اقتصادی و سیاسی موجود پرداخته و تاثیر احتمالی آنها را بر مولفه های بازار بررسی می کند. به طور مثال ، بانک های مرکزی به عنوان بزرگترین گروه حاضر در فارکس، با هدف کنترل ارزش ارز کشور خود در فارکس فعال هستند.

در همین بورس خودمان نیز واژه سهمهای رانتی وجود دارد و یعنی اطلاعاتی که هر کسی ندارد، اما ما در فارکس به دنبال رانت نیستیم چون خوشبختانه این بازار اصلاً رانتی نیست اما اطلاعات و اخبار به تصمیم درست در ترید کمک میکند. همچنین متاسفانه اخبار شایعه و فیک نیز گهگداری در بازار وجود دارد که خوبی آنها این است که با وجود شایعه بودن، باز هم بازار را برای کوتاهمدت جابجا میکنند. قطعا با ۱۰ دلار فردی وارد بازار فارکس نمیشود و این حداقل موجود برای شروع است. البته قطعا تعداد این تقویمها بسیار زیاد هستند اما ما سه عدد از آنهایی که کار کردن با آنها راحتتر هستند را انتخاب کردیم. با حجم اینچنینی قطعا معاملاتی با حجم های معمولی تاثیر به سزایی در بازار این جفت ارز نمیگذارند و قیمت را زیاد جا به جا نمیکنند. همچنین معامله گران در هر سطحی از مهارت، از تحلیل های با کیفیت بازار استقبال می کنند.

در فارکس هم به همین صورت است و شما باید در قدم اول با مفاهیم کلی آن اشنا شوید. بالا بردن ضریب هوشی معاملاتی خود در این زمینه ها اولین قدم محکم برای مسلط شدن به اصول است. ۳. اولین چیزی که برای هر کارگزار ضروری است، برنامهها و پلتفرمهایی است که در آن بستر، مشتریان به معامله میپردازند. ممکن است بازار با قیمت ۱.۳۱۰۰ به عنوان قیمت خرید EUR/USD معامله شود، و زمانی که وارد معامله خود میشوید، ممکن است کارگزار شما را در ۱.۳۱۰۲ قرار دهد. همچنین روند کار و ارتباط با پشتیبانی در این روش بسیار ساده بوده و کافیست تا وارد صفحه بروکر و یا حساب کاربری خود شده تا به کمک آیکن کوچکی که معمولا در پایین صفحه سمت راست یا چپ قرار داده می شود، با پشتیبانی بروکر ارتباط برقرار نمایید. اسکریل در کشوری مثل ایران یا افغانستان بسیار خرید و فروش کمی دارد پس نمیتوان با آن کار کرد.

بروکر فارسی ایرانی به شما پیشنهاد میکنیم اگر مقاله آموزش مقدماتی فارکس را مطالعه نکردهاید، قبل از خواندن این مقاله حتما آن را مطالعه کنید. اگر تا کنون از فروشگاههای آنلاین خرید کرده باشید میدانید که در مراحل قبل و بعد از خرید پشتیبانی طریق تلفن و اینترنت واقعا مهم است. کاری که آنها می توانند انجام دهند این است که از طریق دیدن نقاط مبهم و تاریک اخبار و داده های فارکس، آنچه در حال حاضر برای معامله گران مهم است را انتخاب کنند و تصمیمات صحیح معامله را بگیرند. در این معاملات با اهرم ارائه شده از طریق کارگزاریهایی چون IG میتوان در عرض چند دقیقه یک اکانت تجاری اهرمی باز کرد.

76 درصد از کاربران امتیاز بسیار عالی و 24 درصد از آنها امتیاز خوب را به این بروکر دادهاند و اذعان داشتهاند که این بروکر برای انواع روشهای معامله مانند اسکالپ، هج، سویینگ و … در مورد این بروکر در صفحه مربوط به آن بیشتر بخوانید. بنابراین عقل حکم می کند که بی گدار به آب نزنید و با یک برنامه ریزی مناسب برای آموزش اصولی فارکس اقدام کنید. اکیدا توصیه می کنیم در فیبوگروپ فعلا افتتاح حساب نکنید و اگر در حال حاضر حساب دارید به سرعت نسبت به برداشت موجودی خود اقدام کنید. پس بدون کسب دانش به هیچ عنوان در این بازار ریسک نکرده و سرمایه تان را یک شبه در آن نابود نکنید.

در بازار فارکس، ترکیبی از هر سه روش تحلیلی معروف به کار معامله گران خواهد آمد. یکی از بهترین سایت ها برای اطلاع از اخبار موثر بر بازار فارکس، سایت forexfactory است. وظیفه ما به عنوان یک معامله گر فارکس این است که برای رویارویی با هرکدام از این اخبار یک استراتژی داشته باشیم. با توجه به تعداد بالای داده در اینترنت، باید پی برده باشید که اطلاعات بسیار مهم هستند که چنین حجمی دارند، شاید جمله معروف : «اطلاعات، قدرت میآورد» را شنیدهاید. مثلاً تصمیمات بانک های مرکزی دولت ها در تغییر نرخ های بهره که عاملی بسیار حیاتی و مهم در بازار فارکس است. شبکه های تلویزیونی مالی به صورت 24 ساعته و هفت روز در هفته، لحظه به لحظه تمام بازارهای مالی جهان را مخابره میکنند. معامله گران فارکس از تعداد بسیار وب سایت ها ، سرویس ها و برنامه های تلویزیونی ویژه ارز مختص آنها شگفت زده خواهند شد.

درست مثل اتفاق اخیر برگزیت که تاثیر شگرف و مستقیمی بر پوند بریتانیا داشت. البته چندین سازمان نظارت محلی هم وجود دارند مثل AMF فرانسوی ، CONSOB ایتالیایی و BAFIN آلمانی. سوال مهمی که در بازار فارکس وجود دارد، لورج چیست و چگونه استفاده می شود؟ همانطوری که میبینید جفت ارزها به سه دسته اصلی، کراس و نوظهور تقسیم میشوند که هرکدام زیر مجموعه های زیاد و مهمی دارند. از محبوب ترین پلتفرم های فارکس می توان به متاتریدر اشاره نمود. قراردادهای آتی دارای جزئیات خاصی هستند که میتوان تعداد واحدهای ترید، تاریخ تحویل و تصفیه و کمترین افزایش قیمتی که نمیتوان آن را سفارشی کرد، اشاره نمود. زیرا سیگنال مهمی از افزایش سطوح قیمتی و کاهش قدرت خرید را میدهد. زیرا گاهاً بانک های مرکزی برای مهار افزایش سطح تورم، نرخ ها را افزایش میدهند.

به همین جهت، کسانی که بتوانند این تحلیل را به صورت پایه ای و کاربردی آموزش ببینند، می توانند در فضاهای مختلف از آن استفاده کنند. خدا را شکر که از نعمت اینترنت برخورداریم وگرنه باید در بین روزنامهها به دنبال منابع خبری میگشتیم و اینکار انقدر طول میکشید که اصلاً کاربردی نداشت. تقویم اقتصادی یعنی هر نهاد موثر در نوسانات بازار باید در تاریخی مشخص، یک خبر یا یک شاخصه اقتصادی را به صورت عمومی اعلام کند و اینطور نیست که هر روز حوصلشان سر رفت، یک شاخصه را در تلویزیون بیان کنند. اگر به دنبال دسترسی سریعتر به اتفاقات بازار ارز هستید، تلویزیون خود در خانه که معمولاً در حال پخش چیزهای به درد نخور است فراموش نکنید. قیمت یک ارز معمولاً با بیرون آمدن گزارشهای مالی، تغییر رییس بانک مرکزی و تغییر نرخ بهره، دچار نوسانات میشود.

هر کدام از این گروه، ارزها را با اهداف گوناگونی از جمله کسب سود، سفته بازی، پوشش ریسک و … نگران نباشید؛ در این مقاله به صورت مفصل تمام بخشهای این موضوع را پوشش میدهیم. اینکه دچار ترس، هیجان یا طمع بیش از حد نشوید و هیجان خود را به درستی هدایت کنید. بازار فارکس، بازاری است که عمدتاً توسط عوامل کلان اقتصادی هدایت می شود. اما برای موفقیت در بازار فارکس، بهترین کار این است که روش های تحلیلی را با هم ترکیب کرده و برآوردی کلی از بازار و مولفه های آن بدست آورد، سپس دست به معامله یا سرمایه گذاری زد. در واقع، فاندامنتالیست ها با بررسی عوامل و محرک های اقتصادی و سیاسی، سعی در پیش بینی تغییرات آینده بازار دارند. نیز تاثیر مستقیم و بسزایی بر بازار فارکس دارند. انتخابات سیاسی نیز یکی از مهمترین رویدادهایی است که همیشه تاثیر بسزایی بر بازار فارکس می گذارد.

بیشتر معاملات فارکس به صورت آنلاین و از طربق بروکر های اینترنتی انجام می شود ، داشتن نوعی حفاظت از کاربران که هرگز با دریافت کننده وجوه روبرو نخواهد شد ، اهمیت ویژه ای می یابد. شاخص تورم یک کشور نیز یکی دیگر از گزارش های مهم و تاثیرگذار بر بازار فارکس است. اما تورم را باید همچون یک شمشیر دو لبه به حساب آورد. تورم یک مسئله پیچیده و بسیار تخصصی است. حتماً شما هم در فامیل خود شخصی را میشناسید که وقتی یک خبر ساده را میشنود که همه نیز آن را شنیدهاند، نظری بسیار خاص میدهد و از قضا، پیشبینی او نیز درست از آب درمیآید. در واقع اساس کار بازارهای مالی به این شکل است: «اخبار فاندامنتال را تکان میدهد و فاندامنتال، ارز را!

بازارهای اوراق قرضه، به خصوص اوراق قرضه دولتی و همچنین بازارهای نفت و کالا، به علت همبستگی بالایی که با قیمت ارز دارند، هم از بازار فارکس تاثیر می پذیرند و هم روی آن تاثیر می گذارند. اگر در طول 6 ماه موفقیت نسبی کسب کردید، آنگاه می توانید حساب واقعی خود را با مبلغی اندک شارژ کرده و در محیط واقعی بازار فارکس به معامله دست بزنید. اما قبل از آن که پول واقعی به حساب خود واریز نمایید، حداقل به مدت 6 ماه با یک حساب دمو یا همان حساب آزمایشی در فضای فارکس کار کنید تا با محیط آن بیشتر و بهتر آشنا شوید.

در گذشته، تنها سرمایهگذاران بزرگ در معاملات ارزی شرکت میکردند، اما امروزه هرکسی میتواند ارزها را از خانه به شکل CFD مبادله کند و نیازی نیست که حتماً شما ثروتمند باشید تا بتوانید سرمایهگذاری کنید. رعایت کردن اصول مدیریت سرمایه و ریسک نیز از جمله موارد مهمی است که همواره باید مد نظر قرار دهید تا بتوانید موفقیت پیوسته و طولانی مدت داشته باشید. سطح اشتغال یا همان نرخ بیکاری، خرده فروشی، شاخص های دیگر تولید و یا استفاده از ظرفیت ها نیز حاوی داده های بسیار مهمی و تاثیرگذاری هستند که قدرت فعلی و قدرت بالقوه یک اقتصاد و ارز آن را تعیین میکنند. بازار فارکس تحت تاثیر عوامل اقتصادی زیادی است که هر کدام به نوبه خود تاثیر مهمی بر ارزش و قدرت پول یک کشور دارند. منابع بسیار زیادی برای دادهها و اخبار فارکس وجود دارند. هیچ وقت یک روش ساده برای تأیید حقیقت وجود ندارد. بسیاری افراد تنها از یک روش تحلیلی خاص در بازار فارکس استفاده می کنند.

تحلیل تکنیکال برای هر بازار مالی که سروکارش با عرضه و تقاضاست، از جمله بازار فارکس، بورس، ارز دیجیتال و غیره … تحلیل تکنیکال (technical Analysis): این روش، یکی از روش های تحلیلی اصلی به حساب می آید و کاربرد بسیار زیادی در بازار فارکس دارد. به طریقی کل اتفاقات با توجه به یک نظم خاص انجام میشود و این بسیار عالی است. بازار تبادل ارزهای خارجی یا همان فارکس محلی است که ارزها در آن با یکدیگر معامله می شوند. در این پلتفرم می توان به معامله فارکس، سهام، شاخص ها، کالاها و ارزهای دیجیتال پرداخت . چون بسیار قدیمی و معروف است و از تنوع نمادهای معاملاتی بسیار بالایی برخوردار است شما میتوانید در اینجا به جز جفت ارزهای معروف ارزهای دیجیتال و گلد و سیلور و نمادهای داوجونز و غیره را با کمترین اسپرد و کمترین کارمزد معامله کنید. موارد بسیار زیادی هستند که بر اقتصاد تاثیر می گذارند و تمام مواردی که در ادامه نام می بریم را به نوعی میتوانند شامل شوند.

این رسانهها به صورت 24 ساعته در حال مخابره اخبار، بیانیهای بانک مرکزی و خلاصه هر چیزی هستند که برای تریدر نیاز است. شاید شما هم شنیده باشید که میگویند در زمان خبر ترید نکنید، اما به شما نگفتند این زمان خبر کی است. به این معنی که مجموع میزان ضررهای اعمال شده در مانده حساب شما از میزان موجودی حساب شما بیشتر باشد. معنی آن این است که خبری که تازه به دست عموم رسیده، توسط افراد تیز و بز یا موسسات، زودتر معامله شده و اکنون در زمان خبر دیگر هیچ اتفاقی روی قیمت نخواهد افتاد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار