سئو چیست؟ به زبان ساده و گام به گام بیاموزید آپدیت ۲۰۲۳

اگر می‌خواهید در کار خود رشد و پیشرفت داشته باشید و از دیگر رقبای خود پیشی بگیرید، حواستان به این رقبا باشد! رصد کردن و آنالیز دائمی رقبای داخلی و الگو گرفتن از رقبای خارجی، می‌تواند یک راهکار اصیل باشد. به این ترتیب دیگر از راهکارهای تکراری استفاده نخواهید کرد و به دنبال ایده‌های جدید و نو خواهید بود. این موضوع خود دلیلی است که شما را به برندی منحصربه‌فرد تبدیل سازد و سایت شما را از دیگر سایت‌های موجود تفکیک کند.

بدین ترتیب علاوه بر اینکه سایت شما کم کم رشد میکند بلکه میتوانید از همین عبارتهای بلند و طولانی نیز به درآمدهایی برسید. بایستی در نظر داشت که سئو فقط یکی از کانالهای دیجیتال مارکتینگ است و علاوه بر سئو میتوانیم از روشهای دیگری در بازاریابی دیجیتال استفاده کنیم. استراتژی سئو یک نقشه راه است که سعی می‌کند از ابتدای مسیر تا انتهای مسیر مانند یک اپلیکیشن مسیریاب شما را به مقصد نهایی برساند. اصولا اقداماتیکه در سئو یک سایت انجام می شود بویژه در سایتهای بزرگ، بسیار زیاد است و نمی توان بدون یک برنامه مدون شروع به سئو سایت کرد. بیایید فرض کنیم کلمه کلیدی A یک کلمه عمومی است که در ماه 5000 جستجو دارد و کلمه کلیدی B یک محصول یا سرویس خیلی خاص و تخصصی است که در ماه فقط 100 جستجو دارد و هزینه این محصول یا سرویس 10 میلیون تومان است.

وقتی نوبت به ارزیابی کیفیت بک لینک می‌رسد، من همیشه به طیف وسیعی از معیارها مانند ارزش دامنه، سطح ترافیک ارگانیک، رشد مثبت تعداد بک لینک ها و غیره نگاه می‌کنم. با این حال، مهمترین معیار این است که آیا آن وب سایت یک برند واقعی است یا نه. اگر هدفم کسب رتبه بالا برای کلمه کلیدی هدف باشد، هرگز وبلاگ‌هایی با کمتر از 2000 کلمه ایجاد نمی‌کنم. لینک دادن به محتوای مرتبط به تقویت درک موضوع صفحات شما کمک می کند. این کار می تواند به گوگل کمک کند تا زمینه سایت شما را بهتر درک کند و برای بازدیدکنندگان شما هم با ارزش تر است. محتوایی که 10 برابر بهتر از بهترین نتیجه موجود در نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی است.

یادگیری و انجام سئو توسط مالک کسب و کار

همچنین، استفاده از URLهای کوتاه و توضیحی به شکلی که اشتراک‌گذاری آن‌ها برای کاربران ساده باشد به کسب و کارها توصیه می‌شود. استفاده از کلمات کلیدی در ساختار URL صفحه‌های وب به کاربران توصیه می‌شود، اما در این مورد نیز باید از استفاده بیش از حد و غیرطبیعی کلمات کلیدی در URL خودداری کرد. موتورهای جستجو به طور مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود را تعییر می‌دهند و بنابراین، نتایجی که در موتورهای جستجو مشاهده می‌شود دائم در حال تغییر است.

  • قبل از اینکه یک نقاش اثری هنری را خلق کند، ابتدا با استفاده از ماده‌ای به نام جسو بوم نقاشی را زیرسازی می‌کند.
  • بسته به زمانی که بر روی این کار صرف می کنید، تمایل و اشتیاقی که برای یادگیری دارید و پیچیدگی سایتی که در اختیار دارید، ممکن است تصمیم بگیرید از یک متخصص برای سئو سایت کمک بگیرید.
  • یکی از مهمترین موارد استفاده از گوگل، تغییر الگوریتم گوگل به سایر موتورهای جستجو است که سایت ها را به بهبود و سازگاری با مخاطب ترغیب می کنند.
  • در نوامبر سال 2011 گوگل رسما اعلام کرد که آپدیت الگوریتم تازگی محتوا گوگل روی بیش از 35 درصد کلمات کلیدی تاثیر خواهد گذاشت.

گوگل آنالیتیکس و اکثر ابزارهای ردیاب رتبه به شما امکان حاشیه‌نویسی می‌دهند تا اطلاعاتی را به داشبورد خود اضافه کنید. معیار Bounce rate درصد بازدیدکنندگانی را که وب سایت را بدون هیچ اقدامی ترک کرده اند را نشان می دهد. نرخ پرش بالا همیشه چیز بدی نیست، اما به طور کلی تقریبا میتوان گفت که نرخ پرش پایین همیشه بهتر است. می‌توانید به گزارش Source/medium بروید، دو دوره زمانی را با هم مقایسه کنید تا ترکیبی از Source/medium ای را ببینید که بیشترین افزایش کاربر را در مقایسه با دوره زمانی قبلی دارد. علاوه بر مشاهده عملکرد صفحات خود، شناسایی منابع ترافیک سایت بسیار مهم است.

سئو مجموعه‌ای از کارها برای بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجوی گوگل است. سایتی که روی سئو آن کار نکرده‌اند مثل انسانی است که تهِ چاهی تاریک گیر افتاده و هرچقدر فریاد می‌زند کسی صدایش را نمی‌شنود. شما با وارد کردن یکی از کلمات اصلی در ابزار تحقیق کلمه کلیدی KWFinder لیستی از کلمات مرتبط را دریافت خواهید کرد. برای مثال اگر شما به دنبال تولید محتوا و یا کسب رتبه برای کلمه «قهوه ساز» هستید باید کلمه قهوه ساز را در این ابزار وارد کنید.

ابزارهایی که هریک کارکردهای مختلف و متفاوتی داشته و برای شکلی از گزارش گیری رشد سئو مناسب هستند. امید است پس از آشنایی با آن‌ها بتوانید نتیجه مطلوب و دلخواه خود را به وسیله این ابزارها به دست آورید. آرایش گرافیکی یک سایت و داشتن رابط کاربری مناسب، از دیگر عواملی است که تاثیر مستقیمی را بر روی سئوی محتوا دارد. با استفاده از راهکارهای مناسب، می‌توان URLهای کاربر پسندی را برای سایت پیاده سازی کرد. URLهایی که بتواند مخاطب را برای مدت زمان طولانی در سایت نگه داشته و به مرور سبب رشد سئوی سایت در بین دیگر رقبا بشود.

برای انجام بهتر این کار نیاز به یک استراتژی لینک سازی مناسب دارید. در مقاله استراتژی لینک سازی خارجی میتوانید در این مورد بیشتر بخوانید. سئوی کلاه سفید برعکس سئوی کلاه سیاه یکی از روش‌هایی است که با استفاده از تکنیک‌های مجاز و مطابق با استانداردهای گوگل، منجر به بهبود رتبه سایت در نتایج جست‌وجو خواهد شد. نتیجه گرفتن در سئو کلاه سفید ممکن است زمان‌بر باشد اما پایدار و ماندگار است. در واقع شما با استفاده از سئوی کلاه سفید و راهکارها و تکنیک‌های آن، سرمایه گذاری بلند مدتی را خواهید داشت.

White Hat Seo یا سئو‌ی کلاه سفید چیست؟

برای مثال اینکه آن‌ها زمانی که به چیزی در اطراف خود نیاز دارند، چه چیزی را سرچ می‌کنند. تکنیک کلاه خاکستری نه تکنیک کلاه سفید است و نه تکنیک کلاه سیاه بلکه یک چیزی در میان این دو است. تکنیکی هم نیست که گوگل بتواند به راحتی متوجه آن شود و به طور خودکار شما را بابت آن جریمه کند. در این روش شما فقط از تکنیک‌های اخلاقی استفاده کرده و از دستورالعمل‌های موتور جستجو پیروی می‌کنید. هرچه بیشتر مخاطبان هدف خود را درک کنید (مشتریان، خوانندگان سایت و مشترکان) خلق یک استراتژی سئوی موفق برای شما راحت‌تر می‌شود.

سئو چیست؟ به زبان ساده و گام به گام بیاموزید آپدیت ۲۰۲۳

از جمله فاکتورهای سئو می توان به تعداد بک لینک ها، کیفیت محتوا، بروزرسانی محتوا، قدمت دامنه، میزان رقابت در کلمات کلیدی و غیره اشاره کرد. هر بک لینکی که برای دستکاری PageRank یا رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل باشد، ممکن است نقض دستورالعمل های گوگل در نظر گرفته شود. در همان ابتدای کار بود که گوگل الگوریتمی به نام PageRank ایجاد کرد تا کیفیت و کمیت بک لینک ها را در سیستم رتبه بندی خود گنجانده و اهمیت نسبی صفحات وب را در نتایج جستجو تعیین کند. با نگاه کردن به صفحه نتایج جستجو می توانید تشخیص دهید که هدف از جستجو در پشت عبارت جستجوی شده توسط کاربر چیست و آیا آن کلمه کلیدی با محتوای شما مطابقت دارد یا خیر. ایندکس موتورهای جستجو دیتابیس عظیمی از اطلاعات وب سایت های پایش شده می باشد که با یک هدف ایجاد شده است.

UX Design چیست و چه کاربردی در سئوی سایت دارد؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار