پلنیوم باکس چیست؟ از شیر مرغ تا جون ادمیزاد!

در زمان نصب باکس های پلنیوم از دریچه هایی به نام دریچه اسلات استفاده می شود. این قابلیت باعث می شود پیچی در ظاهر آن دیده نشود و همین عامل باعث محبوبیت بیشتر آن شده است. بنابراین می توانید از دریچه های اسلات در هر محیطی متناسب با کاربردی که دارد استفاده کنید.

جعبه‌های پلنیوم از پیش عایق‌شده که از پانل‌های سبک و مستحکم ساخته شده‌اند، وزن سبکی دارند و به راحتی نصب می‌شوند، زیرا نیازی به تاخیر اضافی نیست. پلنیوم باکس ها دارای دو نوع گالوانیزه شده و پیش عایق هستند که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشند. این جعبه هوا را به صورت آهسته و لایه ای به محیط روانه می کند تا در نهایت هوایی یکسان در محیط پخش شود. بهتر است که در طراحی و ساخت استاندارد های لازم رعایت شود تا قابل استفاده باشد، از استانداردهای مهم آن میتوان به ضخامت مناسب و همین طور عایق حرارتی و صوتی بودن آن اشاره کرد. جهت قرار گرفتن بست های خرچنگی دریچه های اسلوت لبه های نگهدارنده ای درون آن تعبیه شده است.

دسته بندی محصولات

پلنیوم باکس چیست؟ از شیر مرغ تا جون ادمیزاد!

امکانِ ساخت در اندازه‌های مختلف و ابعادِ متنوع، با درنظر گرفتنِ شرایطِ سقفِ کاذب. ساخت و اجرای دودکش ​صنعتی از نظر سیستمی و اصول مهندسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با فشار و درجه حرارت مشعل دیگ های موتورخانه دودکش نیز با مشخصات فنی مورد نیاز ساخته و اجرا ​می شود. جهت هوا رسانی در سقف فضاهایی مثل لابی های و غیره از پلنیوم باکس استفاده می شود. همانطور که گفته شد کاربردها و مزایای گوناگونی دارد، اما مهم ترین قابلیت آن یکسان سازی پخش هوا می باشد.

در ساخت این محصول از یک طراحی خاص استفاده شده است به گونه ای که هوا بتواند کاملا آرام و تدریجی در فضا منتشر شود. در صورتی که به زیباسازی محیط اطراف خود اهمیت می دهید، استفاده از این محصول می تواند نقش بسزایی در نمای کار شما داشته باشد. دریچه هایی که بر روی آن نصب شده اند این امکان را به شما می دهند که دیگر نگرانی سوراخ کردن قاب نداشته باشید.

پروژه ایستگاه نواوری شریف شرکت مهندسی ساز

این مدل پلنیوم باکس ها باعث پخش هوا و تعدیل در فشار خروجی هوا از تمام مناطق دریچه های خطی و اسلوت میشوند. با توجه به اینکه لاین اصلی کانال هوا از سقف کاذب عبور می کند، برای رسیدن هوای کانال اصلی به دریچه ها از قطعه ی حجمی که پلنیوم باکس نامیده می شود بکار برده میشود. برای ساخت آن، عواملی همچون وضعیت سقف کاذب و شرایط دریچه های خطی و اسلوت می تواند بر روی سایز پلنیوم باکس تاثیرگذار باشد. پلنیوم باکس پشت دریچه اسلات با توجه به اینکه در سقف کاذب قرار می گیرد رنگ نمی شود ولی در مواقعی که سقف وجود ندارد و پلنیوم به صورت نمایان می باشد رنگ می شود.

  • دریچه گالوانیزه کولر با توجه به جنس آهنی خود مناسب مناطق با رطوبت بالا نبوده و در مدت زمان کوتاهی آثار پوسیدگی در آن را خواهید دید.
  • پلنیوم باکس‌ در ارتفاع زیاد هم هوادهی یکنواخت و یکسانی را انجام می‌دهد و از نشت هر گونه هوا و افت فشار جلوگیری می‌کند.
  • از پلنیوم باکس ها در سیستم های تهویه مختلف مثل سیستم تهویه نساجی استفاده می شود.
  • استفاده ازپلنیوم باکس به منظور ایجاد اختلاط کافی هوا وتوزیع یکسان هوا درطول، امری لازم ومهم است.
  • این محصول هوا را با فشار یکسان وارد محیط کرده و ضمن آن کاربردی تزئینی در صنعت دکوراسیون دارد.
  • با استفاده از جعبه تنظیم هوا دارای دریچه هوا دیگر نیازی به خرید و هزینه نصب جداگانه انواع دریچه نبوده و منجر به کاهش هزینه خواهد شد.
همانطور که قبلا هم گفتیم پلنیوم باکس مزایای زیادی دارد و همین عامل سبب محبوبیت آن در بین سایر محصولات شده است. یکی از مهمترین امکانات این محصول ایجاد هوادهی به صورت کاملا یکنواخت است که حتی در دریچه های طولی با طول های بلند نیز کارایی فوق العاده ای دارد. در طراحی این محصول از لبه های نگهدارنده استفاده شده است که کاربرد آنها را آسان تر می کند. معمولا برای ایجاد ارتباط بین پلنیوم باکس و سقف کاذب از کانال های انعطاف پذیری مثل کانال یالوله فلکسی خرطومی استفاده می شود. است که متناسب با شرایط و نحوه عملکردی که دارند در طول ها و عرض های متفاوت طراحی و تولید می شوند. چیلر و فن کویل به‌ عنوان دستگاه‌های تهویه هوای سرد و گرم معرفی می‌شوند که از آن‌ها برای ساختمان‌های بزرگ استفاده می‌شود.

بدلیل نصب فیلتر هپا درون آن ابعاد آن چند سانتی متر از پلنیوم باکس بزرگتر است. جعبه پلنیوم منجر به تعادل در فشار هوا شده و پخش هوا را کاملا تدریجی و مناسب را انجام می دهد. در ادامه این مقاله با طراحی پلنیوم باکس و مزایای استفاده از آن آشنا می شویم. آلیاژ این نوع از دریچه‌های کولر از جنس ورق روغنی یا گالوانیزه بوده و تمام بدنه، پره و تیغه‌های آن از جنس گالوانیزه است. قیمت ارزان‌تر به نسبت دیگر مدل‌های دریچه کولر سبب استفاده بالا از آن در ساختمان‌سازی انبوه شده و هر چقدر ضخامت ورق روغنی کمتر باشد، احتمال ایجاد صدای مزاحم بیشتر است. دریچه گالوانیزه کولر با توجه به جنس آهنی خود مناسب مناطق با رطوبت بالا نبوده و در مدت زمان کوتاهی آثار پوسیدگی در آن را خواهید پلنیوم باکس کانال دید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار