راهنمای خرید بهترین کامپیوتر و سیستم های پیشنهادی براساس قیمت آبان 1401 شهر سخت افزار

در ابتدا بهتر است بدانید اگر یک کاربر چند برنامه را به صورت همزمان اجرا کند امکان دارد با هنگ کردن لپ تاپ و کامپیوتر وجود دارد. اگر دنبال مدلی بی‌نقص با عملکرد سریع هستید و از طرف دیگر پردازش‌های شما مثل گیمینگ خیلی سنگین نیست، این لپ تاپ با توجه به سخت‌افزار قدرتمند، طراحی زیبا و کیفیت ساخت خود می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد. برخی از کاربران که اتفاقا خیلی هم در این گروه قرار می‌گیرند، افرادی هستند که به دنبال دستگاه‌های میان‌رده می‌گردند. این گروه از خریداران در واقع کاربرانی هستند که دستگاه‌های اقتصادی و ضعیف‌تر به کارشان نمی‌آید و از طرف دیگر کارهای سنگینی چون بازی کردن، تدوین ویدیو یا رندر گرفتن از طرح‌های سه‌بعدی ندارد. بهترین پیشنهاد برای این گروه از کاربران لپ تاپی است که به پردازنده Core i5 اینتل مجهز شده است.

ThinkBook 15 Core i3 1115G4 8GB 1TB

البته از آن‌جایی که این لپ‌تاپ سبک و slim است، در نتیجه فن‌های قوی در آن به کار نرفته است و زود داغ می‌کند. همچنین به کیفیت صدای آن هم انتقاداتی شده است و کارشناسان معتقدند می‌توانست بهتر باشد. یک لپ تاپ گیمینگ سبک و با ضخامت کم از کمپانی ایسر با قیمت 1600 دلار در میان لیست بهترین‌ها به چشم می‌خورد.

راهنمای خرید بهترین کامپیوتر و سیستم های پیشنهادی براساس قیمت آبان 1401 شهر سخت افزار در حالی که بسیاری از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ با صفحه نمایش 1080p و نرخ تازه‌سازی بالا عرضه می‌شوند، برخی از آن‌ها دارای صفحه نمایش 4k هستند. در وهله‌ی اول صفحه نمایش این لپ تاپ مورد توجه قرار می‌گیرد که از نوع Full HD IPS است و رزولوشن آن نیز 1080 در 1920 بوده که با نرخ تصویر 144Hz همراه شده است. ضمناً برای بازی کردن بهتر، حتماً باید زاویه دید صفحه نمایش نیز مناسب باشد که در این لپ تاپ 178 درجه است.

پردازنده لپ تاپ از سری Core i3 اینتل بوده و از فرکانس ۲.۱ گیگاهرتزی در حالت عادی برخوردار است. حافظه کش پردازنده ۴ مگابایتی است و فضای نسبتا خوبی برای آماده نگه داشتن فایل‌ها جهت پردازش دارد. در سری لپ تاپ‌های IdeaPad، لنوو برای پوشش دادن انواع سلیقه‌ها و رده‌های کاربری متفاوت، سری Gaming را هم معرفی کرده است. سری لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 کانفیگ‌های مختلف دارد اما یکی از جدیدترین و قدرتمند ترین آن‌ها به پردازنده‌ی نسل یازدهم اینتل و آخرین سری کارت گرافیک‌های NVIDIA مجهز شده‌ است. در این کانفیگ می‌توانید به پردازنده‌ی Intel Core i7 نسل یازدهم در کنار RTX 3050 Ti و 16 گیگابایت حافظه‌ی رم دسترسی داشته باشید.

ایراداتی که کارشناسان به آن وارد کرده‌اند، صفحه نمایش است که معتقدند می‌توانست بهتر و شفاف‌تر باشد. لپ تاپ صنعتی یا لپ تاپ استوک صنعتی نوعی لپ تاپ است که برای محیط های کار، کارهای سنگین و زیاد کاربرد دارد این نوع لپ تاپ با توجه به شرایطی که برای آن‌ها تعریف می‌شود از کیفیت، سرعت، مقاومت و عمر طولانی برخوردار هستند. قیمت لپ تاپ استوک صنعتی معمولا نسبت به آکبند آن حداقل 30 درصد پایین تر می‌باشد به همین دلیل خرید لپ تاپ استوک می‌تواند برای متقاضیان مقرون به صرفه تر باشد. ایسوس در لپ تاپ خود از وب کم با کیفیت نسبتا خوب هم استفاده می‌کند که برای برگزاری کنفرانس‌های ویدیویی و تماس تصویری مناسب است.

  • حافظه کش پردازنده ۶ مگابایتی است و کمک می‌کند که اطلاعات بیشتری در حافظه موقت برای انتقال به سیستم پردازشی پردازنده آماده باشند.
  • در این محصول آموزشی، نحوه ایجاد یک موسیقی کامل در FL Studio با Mixdown و Mastering، گام به گام به شما نشان داده خواهد شد.
  • یک لپ‌تاپ گیمینگ تمامی امکانات یک لپ‌تاپ معمولی نظیر CPU، RAM، حافظه و… را دارد؛ ولی، بسیار قدرتمندتر است.
  • شدیداً تاکید می‌شود هرگز سراغ پاورهای با برندهای متفرقه یا به سفارش بازرگان های داخلی نروید و حتماً پاور کامپیوتر خود را از یک برند معتبر ادامه مطلب در این مقاله جهانی خریداری کنید.
  • اگر در وهله اول به بازی علاقه مند هستید، این تنها انتخاب برای یک داشتن یک لپ تاپ با قدرت کافی در ابعاد کوچک است.

در این بخش گزینه‌ی Lift to wake اگر روشن باشد هر بار که گوشی را از زمین بلند می‌کنید گوشی به صورت خودکار روشن می‌شود (این کار طبیعتا باعث مصرف بیشتر باتری می‌شود). در بخش Clock style می‌توانید از بین گزینه‌ها و عکس‌های مختلف یکی را به سلیقه‌ی خود انتخاب کنید و یا حتی از طریق گلکسی استور ساعت‌های جدیدتری دانلود کنید. شما می‌توانید یک عکس از گالری انتخاب کنید و همچنین رنگ ساعت و … را هم مطابق با سلیقه‌ی خود تنظیم کنید. همان طور که احتمالا می‌دانید شارژ سریع باعث می‌شود که گوشی هنگام شارژ بیشتر داغ شده و همچنین فشار بیشتری بر آن وارد شود و این در طولانی مدت باعث می‌شود تا عمر مفید باتری کاهش پیدا کند. گزینه‌ی بعدی Show battery percentage است که در صورت روشن بودن آن گوشی در بالای صفحه درصد شارژ باقی مانده‌ی شما را نمایش می‌دهد.

از پردازنده و گرافیکی پرتوان برای نمایش انواع بازی های کامپیوتری برخوردار است حمل و نقل و جابجایی این نوع لپ تاپ به دلیل وزن کم، ساده و آسان می‌باشد. خرید لپ ‌تاپ استوک گیمینگ می‌تواند انتخاب مناسب برای افرادی باشد که سیستم را بیشتر به خاطر انجام بازی‌های کامپیوتری تهیه می‌کنند. لپ تاپ ایسوس مدل R465FA با وزن ۱.۶ کیلوگرمی و ابعاد مناسب می‌تواند انتخاب مناسبی به‌عنوان یک محصول پایین‌رده باشد. صفحه نمایش لپ تاپ ۱۴ اینچی است و از رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل معادل فول اچ دی استفاده می‌کند.

AOC از مانیتور منحنی 49 اینچی 120 هرتز رونمایی کرد