رادياتور هاي مسی و رادياتور آلومينيومی

پایور دیزل آسیا مفتخر است که با استفاده از تکنسین های متخصص و تجهیزات مدرن و پیشرفته در اندک زمانی قادر به اخذ گواهینامه (certificate) از شرکت پرکینز (Perkins) انگلستان شده است و هم اکنون یکی از بزرگترین تولید کنندگان دیزل ژنراتور و ژنراتور گازسوز برق، کانوپی سایلنت و تجهیزات وابسته آن در ایران می باشد, زیرا که توانسته محصولات خود را در سطح کیفی محصولات اروپایی ارائه کند. به عبارت دیگر کانوپی یک اتاقک یا محفظه­ای است که موتور مولد داخل آن قرار می­گیرد و دارای عایق صوتی می­باشد. به این مسئله هم توجه داشته باشید که ما در واقع با یک موتور در این جا سروکار داریم و کارکرد یک موتور، در هر حال و در هر شرایطی ایجاد دما می کند (دماساز است)، پس باید علاوه بر هوای مورد نیاز برای احتراق، هوای مورد نیاز برای جریان هوای داغ و در اصطلاح هوای مورد نیاز برای تنفس دستگاه هم در نظر گرفته شود.

کاربرد دیزل ژنراتور

برای جلوگیری از غلیظ شدن این روغن در هوای سرد در دیزل ژنراتورها معمولا از یک هیتر استفاده میشود. به دلیل ایستا بودن دیزل ژنراتور احتمال غلیظ شدن سوخت نیز وجود دارد بنابراین بهتر است سوخت دیزل ژنراتور بصورت روتین بررسی گردد. باتری دیزل ژنراتور می بایست هفته ای یکبار بررسی شود و قبل از شروع به کار دوباره از کامل بودن شارژ آن مطمئن شوید. خدمات ما علاوه بر موارد فوق اجاره دیزل ژنراتور و تامین برق اضطراری و دائم در پروژه های شهری، صنعتی و عمرانی است و با دارا بودن انواع ژنراتور در قدرتهای متوسط و مگاواتی و نیروی متخصص (تعمیرگاه و انبار) آماده تامین و تولید برق در تمام نقاط ایران می باشد. اگرچه توان کار دائم برابر با نود درصد از توان ماکزیمم تعریف می گردد ولی بهتر است در حالت کار دائم بیشتر از هشتاد درصد از توان ماکزیمم دیزل ژنراتور استفاده نشود و فقط در موارد اضطراری از حداکثر توان دستگاه استفاده گردد.

البته قیمت ژنراتور فقط به سوخت مصرفی وابسته نبوده و به عوامل مختلفی مانند برند سازنده مولد، نوع ژنراتور، ظرفیت تولید و ثابت یا قابل حمل بودن آن وابسته است. 1. کیفیت قطعات استفاده شده در تابلو کنترل (چینی بودن قطعات به شدت بر روی کیفیت نهایی و قیمت دیزل ژنراتور موثر است) . با تخریب قسمتهای شرقی، جنوبی و مرکزی ساختمان، در پلان و ارتفاع، ستونها و سقفهای اطراف ضلع غربی و ضلع شمالی نیز به سمت داخل ساختمان کشیده شده و به دلیل این نیروهای زیاد به وجود آمده در اثر تغییر شکلهای بزرگ، این قسمتها نیز ایستایی خود را از دست داده و سرانجام کل ساختمان تخریب میشوند. موتور برق یا ژنراتور (Generator) به سه دسته کلی تقسیم میشوند : بنزینی ، دیزلی ، گازسوز که بیانگر سوخت مصرفی آنها است که طی فرآیندی که از سمت موتور احتراقی شروع شده و به بخش ژنراتور منتهی میشود ، منجر به تولید توان الکتریکی میشود.

یکی دیگر از قطعات مهم دستگاه دیزل ژنراتور عبارت است از تابلو کنترل دستگاه که شامل کلید انتقال اتوماتیک اضطراری و کنترل پنل میباشد. که در مصارف اضطراری مخصوصا در قطعی ناگهانی برق کاربرد بسیاری دارند. معمولا دیزل ژنراتورها در شرایط بد آب و هوایی که شبکه برق دچار قطعی شده است به کار برده میشوند، بنابراین مکان قرارگیری دیزل ژنراتور باید در مقابل تاثیرات آب و هوایی مقاوم باشد. عمر ژنراتورهای دیزلی عموماً زیاد است چون در مقایسه با انواع بنزینی کمتر دچار ساییدگی میشوند و به کمتر از نیمی از سوخت نیاز دارد و برای تولید همان میزان خروجی، به واحدهای بنزینی وابسته نیست به همین دلیل ژنراتور دیزلی کارآمدتر است. این هیترها اکثرا در هوای سرد برای کمک به استارت دیزل ژنراتور بکار برده میشوند اما در هوای گرم نیز با تثبیت دما در سیستم خنک سازی دیزل از خرابیهای بیشتر جلوگیری میکند. در نتیجه این امر سیستم خنک سازی در دیزل ژنراتور بخوبی کار نکرده و افزایش دما در دیزل ژنراتور اتفاق میافتد.

یکی از توصیه هایی که در خصوص استفاده از ژنراتورهای چند منظوره وجود دارد این است که بهتر است از آن ها منجمله دیزل ژنراتور کوچک برای کاربردهای اقتصادی استفاده نشود. این اشتباه خریداران بار ها منجر به خسارت هایی به محصول و همچنین دستگاه های متصل به آن شده است. از طرفی با توجه به اینکه ایران نیز از برق با فرکانس 50 هرتز بهره میبرد، لذا اغلب، ژنراتورهایی مثل دیزل ژنراتور پرکینز که محصول کشور انگلستان بوده و یا در بازار مشترک اروپا تولید میشود، بدون اعمال تغییرات خاصی در کشور ما قابل استفاده هستند.

در هنگام راه اندازی دیزل ژنراتور، اگر امکانات سیستم خروجی دود مناسب نباشد، فشار معکوس بالا می رود که این می تواند به معنای مصرف سوخت بالاتر، استهلاک دستگاه، راندمان پائین تر و نتیجۀ این موارد کاهش عمر دستگاه باشد. در صورتی که در ژنراتور تک بلبرینگ، قطر فلنچ ژنراتور با پوسته فِلایویل یکسان نباشد، باید واسط و کوپلینگهای زیادی ساخته شوند. این مدل موتور تک با وزن خالص 180 کیلوگرم و ابعاد: 115X85X535 Cm مناسب برای انواع مصارف صنعتی می باشد. در صورتی که در ژنراتور تک بلبرینگ، قطر فلنچ ژنراتور با پوسته فِلایویل یکسان باشد، اتصال ژنراتور به موتور با استفاده از پیچ صورت میگیرد و صفحه کوپلینگ ژنراتور، درون پله فلایویل موتور، قرار داده میشود. موتور منبع ورودی انرژی مکانیکی به موتور ژنراتور است. این انرژی با ترکیبی از جریان الکتریکی و پتانسیل الکتریکی که توسط یک مدار الکتریکی تحویل داده میشود (به عنوان مثال، توسط یک منبع انرژی الکتریکی تهیه میشود) تأمین میشود.

انواع دیزل ژنراتور

ژنراتور تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرد و در شرایط خانه، ویلا و همچنین صعود کار می کند. از آن جایی که نصب این دیزل ژنراتورها بسیار راحت است، در صنایع مختلف به کار برده می شوند. امروزه کشورها برای کاهش مصرف سوخت ژنراتورها، پروژههای بسیاری تعریف میکنند و اهمیت مصرف سوخت فسیلی را بر اساس استانداردهای مختلف برای تولیدکنندگان دیزل ژنراتورها به کرات گوشزد میشوند. باتری دیزل ژنراتورها معمولا چهار سال (کمتر یا بیشتر) عمر میکنند. کارایی هر ژنراتور دیزلی به موقعیت و نحوه استفاده از آن بستگی دارد اما اصولاً برای هر کیلووات ساعت، ۰.۴ لیتر سوخت مصرف میکنند که برابر با ۲۵ درصد بازده است. نگهداشت روتین معمولا به تشخیص زمان تعویض باتری کمک شایانی میکند.

به دلیل عدم وجود شمعهای جرقه این مدل نسبت به مدلهای دیگر کمتر در معرض خطر آتش سوزی قرار دیزل ژنراتور کاراسهند دارد. در بالا در زیر مورد بحث قرار خواهد گرفت. در مورد اگزوز نکاتی وجود دارد که عدم رعایت آنها می تواند تاثیری مستقیم بر کارکرد و راندمان دیزل ژنراتور و البته ایمنی آن داشته باشد. موتور، باتری ها، پایه های شاسی، منبع و پمپ سوخت، منبع و لوله گاز و لرزه گیرها، اگزوز و بخش های دیگری که تقریبا در تمام دیزل ژنراتورها ثابت هستند را باید با رعایت مجموعه ای از استانداردها نصب کرد. مصرف کنندگان اغلب دوباره دیزل ژنراتورها را انتخاب می کنند زیرا این نوع سوخت ارزان تر است. مدل های بنزینی با قیمت های پایین مصرف کنندگان را جذب می کنند.

قیمت دیزل ژنراتور

این مجموعه که در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع ایجاد شده، شامل سالن رنگ الکترواستاتیک, سالن تعمیرگاه, سالن برق و الکترونیک, سالن فلز کاری و همچنین شامل بخش های اداری و رفاهی می باشد. همانطور که قبلا گفته شد این دستگاه از دو جزء اصلی شامل ژنراتور و موتور دیزل تشکیل شده است اما اجزای فرعی دیگری نیز وجود دارد که بدون آنها نمی تواند به خوبی و مطمئن کار کند. موتور برق های این سه دسته در توان های ۱ تا ۱۰ کیلووات بسیار پرکاربرد هستند و برای مواقع اضطراری و یا مکان هایی که امکان برق رسانی موجود ندارد مفید واقع میشوند ، البته با ظهور سیستم های فتوولتائیک و پیشرفت صنعت انرژی پاک این امید میرود تا این تولیدکننده های سوخت فسیلی ، کم کم جای خود را به انرژی های تجدید پذیر همچون بادی و خورشیدی بدهند.

نشتیها معمولا در شیلنگ هیتر اتفاق میافتد. هرگونه حباب هوا در انژکتورها باعث میگردد که تا احتراق بصورت کامل اتفاق نیفتد. منبع اگزوز و لوله آن را به سقف محکم کنید تا از فشار به توربوشارژ جلوگیری شود. اگر هنوز نمی دانید چه کسی ژنراتور را انتخاب کنید، باید به معرفی “مدیر” توجه کنید. مثلا اگر در نقطه ای پربارش و در فضای خارج قرار است اقدام به نصب ژنراتور کنید، سرپناه و باران گیر هم باید لحاظ شود. اگر می خواهید در کل سال در اقامتگاه تابستانی کار کنید، بهترین انتخاب اول خواهد بود، بنابراین برای عملکرد روان مناسب تر نخواهد بود. با توجه به بازه بسیار کوچک تر محصولات تولیدی این شرکت، قیمت دیزل های ولوو از پرکینز و کامینز کمتر می باشد. در محیط های پرگرد و غبار بهتر است که این بازه های زمانی تعویض را کاهش دهید.

پس ابتدا باید تعیین کنید که دیزل ژنراتور برای تامین برق بصورت دائمی استفاده میشود یا فقط برای مواقع اضطراری. موقعی که شما باری را به ژنراتور اضافه می کنید ولتاژخروجی به مقدار کمی پایین می آید. در این مقاله 7 آیتم از خرابی های رایج در دیزل ژنراتور که باعث عدم راه اندازی این تجهیز میشود به همراه علل آن بیان شد. لازم است تا بعد از خنک شدن موتور، درب رادیاتور را برداشته و اگر نیاز بود به آن آب اضافه کنید. بازرسی ها شامل بررسی نشتی، ارزیابی سطح روغن و مایع خنک کننده، نگاهی به تسمهها و شیلنگها و بررسی پایانهها و کابلهای باتری بررسی فیلتر ها و غیره است. چه بسیار کارخانجات و صنایعی هستند که دیزل ژنراتورهای خود را به صورتی غیرحرفه ای راه اندازی کرده و سال ها با راندمانی پائین در حال بهره برداری ناقص از دیزل ژنراتورهای خود هستند. تولید و انتقال برق در ولتاژهای بالا و توزیع در ولتاژهای پائین هم در برق مستقیم امکان نداشت و لذا افت ولتاژ در خطها غیر قابل تحمل گردید.

توان اعلام شده در کاتالوگ دیزل ژنراتور ها بر اساس استفاده از آنها در شرایط استاندارد است یعنی در ارتفاع سطح دریا و در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد و استفاده از سوخت مصرفی مناسب و با کیفیت می باشد. با این حال، شرایط کار با بار متصل تعیین می شود، برای اطمینان از اینکه ساختمان شما از قدرت دیزل ژنراتور مناسب برخوردار است، بهترین توصیه داشتن اندازگیری دقیق واحد برق ساختمان توسط مهندسان برق حرفه ای است. به همین دلیل است که معمولاً شرکتهایی مثل شرکت تجارت و صنعت سعدی برای آشنایی خریداران از کاتالوگهای مخصوص برای هر دستگاه استفاده میکنند که ضمن روشن کردن مشخصات دقیق دستگاه برای مشتریان دیزل ژنراتور، شرایط استفاده صحیح و هرگونه اطلاعات دقیق دیگر را در آن قید میکنند. این مسئله هم نیاز به کارشناسی دقیق برای تعیین میزان هوای خروجی اگزوز و میزان دمای حاصل از آن دارد تا تمهیدات لازم در این باره اخذ شود.

موتور منبع ورودی انرژی مکانیکی به موتور ژنراتور است.

اگر قصد خرید ژنراتور را دارید، بهتر است تا این کار را از طریق یک فروشگاه معتبر انجام دهید تا علاوه بر اطمینان از تهیه بهترین و مناسبترین محصول برای خود، از خدمات شرکت و فروشگاه مورد نظر خود مطمئن باشید. موتور می بایست بر اساس استاندارد ISO3046 انتخاب شود و یک ماشین احتراق داخلی است که معمولا از طریق سوخت دیزل تغذیه می شود( مدل سوخت گاز نیز موجود می باشد). وصل شدن یک موتور به آلترناتور در اصطلاح کوپلینگ یا کوپله ژنراتور نامیده میشود. این انرژی مکانیکی توسط موتوری که به ژنراتور متصل یا به اصطلاح کوپل شده تولید می شود که به مجموع این دو دستگاه موتور ژنراتور می گویند یا generating set نامیده می شود. با ورود هوا به ژنراتور و فشرده شدن آن سوخت دیزل وارد موتور می شود که با احتراق ژنراتور راه اندازی خواهد شد.

از مهم­ترین نکات در مورد این ژنراتورها راحتی ذخیره گاز طبیعی در مخازن و یا حتی زیرزمین است که موجب شده تا این ژنراتورها دوام بالایی داشته باشند. این امر از این نظر اهمیت دارد که یک دیزل ژنراتور در 24 ساعت کاری ممکن است میزان بالایی سوخت مصرف نکند ولی زمانی که این مقدار در تعداد روزهای مصرفی سال و تعداد ژنراتورهای فعال در یک کشور ضرب شود، عمق فاجعه بیشتر قابل درک است. مكانیسم ژنراتور را می توان با درک كار پمپ آب فهمید كه باعث جریان آب می شود اما واقعا آبی ایجاد نمی كند و فقط آب جریان می یابد . کمبود سوخت همچنین میتواند نشانه از نشتی سوخت در دیزل ژنراتور باشد که در اثر خطای انسانی یا خطای سیستم پمپ سوخت اتفاق میافتد. اولین مورد در عیب یابی دیزل ژنراتور کمبود سوخت است. مورد استفاده جهت تراکتورها، کشتی ها، قطارهای مسافر بری و حمل و نقل بارها ، مزرعه داران، اتوبوس ها و کامیون ها، هواپیما ها، کاربرد در بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی.

بنابراین در صورت نیاز به ارائه مشاوره های تخصصی در امر خرید دیزل ژنراتور و موتور های دیزل می توانید با واحد فروش شرکت تماس حاصل فرمایید. جهت کسب مشاوره های حرفه ای و جزئی تر با شرکت زرآب تماس حاصل فرمائید، کارشناسان این شرکت آماده ارائه مشاوره های کامل در تمام مراحل خرید، نصب و راه اندازی هستند. کار نصب دیزل ژنراتورهای خود را هیچگاه به افراد غیرحرفه ای یا با دانش جزئی و ناقص نسپارید. توجه داشته باشید مواردی که در اینجا مورد تشریح قرار می گیرند صرفا بخشی جزئی از موارد لازم برای نصب هستند. در دفترچه راهنمای هر دیزل ژنراتور، میزان حجم هوای مورد نیاز برای احتراق آن ذکر شده است اما همیشه باید میزان هوای مورد نیاز جهت احتراق، مقداری بالاتر مفروض شود تا فضای تنفسی برای دستگاه هم لحاظ شده باشد. محلی که ژنراتور قرار است در آنجا مستقر شود باید کاملاً تراز باشد و نصب هم، با توجه به اندازه دیزل ژنراتور، در صورت امکان با مستقر کردن و در واقع بولت کردن آن به کفی که روی آن قرار گرفته انجام شود.

دیزل ژنراتور چیست

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار