دریچه بازدید چیست؟ کاربرد و طرز کار دریچه بازدید چگونه است؟

هنگامی که هواساز در هر ساختمانی نصب شده و شروع به انجام هوارسانی می کند؛ هر از چندگاهی باید به بخش های آن سرکشی کرده و از فعالیت درست فن کویل ها و داکت ها و… مطمئن شد. دریچه بازدید تاسیسات به دریچه هایی گفته میشود که در ساختمان در محل های مورد نظر نصب میشود تا برای بازدید دستگاه ها یا سرویس های دوره ای این امکان را به سرویسکار بدهد تا آسان‌تر بتواند دستگاه را سرویس یا تعمیر نماید. دریچه­های بازدید فن‌کوئل به‌صورت کلی برای بررسی و تعمیر فن‌کوئل‌های سقفی طراحی و اجرا می‌شوند. برای آن که کارایی سیستم مکنده زیاد شود باید بر روی دربِ دریچه بازرسی فن‌کوئل امکان مکش هوا وجود داشته باشد، به همین دلیل دریچه فن‌کوئل را در انواع مختلف طراحی و تولید می‌کنند. یکی دیگر از دلایل استفاده از دریچه­های بازید، مرتب نگه‌داشتن محیط است.

  • در واقع صخامت درب دریچه بازدید به بزرگی ابعاد دریچه بازدید بستگی دارد با توجه به ساده بودنِ مدلِ درب این دریچه بازدید فن کویل نیازی به ایجاد شیار یا منفذ هوا بر روی ساختار درب دریچه بازدید نیست و درب دریچه بازدید به صورت یک صفحه فلت قابل کاربرد است.
  • مکان ها دیگری که دریچه های بازدید در آن قرار می‌گیرد برای بازدید دمپرهای کانال هست که به اسم دریچه بازدید کانالی یا انگشتی نام دارد.
  • همچنین این مدل دریچه قابلیت نصب بر روی انواع دیوار اصلی، دیوار کاذب، سقف اصلی و سقف کاذب جهت ایجاد پوشش مناسب و بهبود جریان هوا دارد.
  • البته به یاد داشته باشید که کیفیت ساخت دریچه بازدید در این خصوص بی‌تأثیر نخواهد بود.
  • دریچه بازدید فنکویل خطی ۳۰ درجه نیز در دومدلِ وزنه‌ای و لولایی تولید و عرضه می‌شود.

هر دو روشی که در سامانه سهام‌عدالت برای آزادسازی اعلام شده، بورسی است یعنی از طریق بورس انجام خواهد شد. در روش آزادسازی مستقیم سهام‌دار خودش مسئولیت پرتفوی بورسی (با شرایط خاص که در آینده تعریف خواهد شد) را به عهده دارد، ولی در روش غیرمستقیم پرتفوی افراد در شرکت سرمایه‌گذاری استانی قرار می‌گیرد و شرکت‌ها به نیابت از سهامداران سهام آن‌ها را مدیریت می‌کنند، بنابراین در روش دوم شخص به طور مستقیم درگیر نیست. پس می‌توان گفت که ارزش سهام‌عدالت دهک‌های کمیته امداد و سازمان بهزیستی در حال حاضر حدود ۱۱ میلیون تومن و ارزش سهام‌عدالت سایر افراد حدود ۵ میلیون تومان می‌باشد. برای انتخاب روش آزاد سازی سهام‌عدالت، باید مشمولان وارد سامانه‌سهام عدالت به نشانیشوند و با وارد کردن اطلاعات هویتی خرید دریچه بازدید خود اقدام نمایند. فرصت ورود مشمولان سهام‌عدالت به سامانه مذکور و گزینش نحوه آزادسازی سهام، ‌یک ماه (از ۱۰ اردیبهشت ۹۹ تا ۱۰ خرداد ۹۹) خواهد بود.

کدام روش آزادسازی به نفع دارندگان سهام عدالت است؟

دریچه بازدید آهنی با استفاده از رنگ کوره‌ای پودری استاتیک پوشش داده شده و پس از بسته بندی به مشتری ارایه می‌شود. جهت نصب دریچه بازدید از روش پیچ و رولپلاک استفاده می گردد.ضخامت ورق آهنیِ دریچه بازدید معمولا از ورق به ضخامت یک میلیمتراست. دریچه بازدید آهنی را هم می‌توان به صورت پیچ ازرو و هم می‌توان به صورت پیچ مخفی در محل مورد نظر نصب کرد. ماهیت و ساختارِ ِ این دریچه بازدید از پی وی سی است.با توجه به شکل پذیری و طرح پذیریِ دریچه بازدید پی وی سی توسط دستگاه سی ان سی به راحتی می‌توان طرح ها و نقوشِ زیبا و دکوراتیو را بر روی بدنه‌ی آن ایجاد کرد. دریچه بازدید فنکویل پی وی سی نیز همچون دیگر دریچه ها دارای یک فِریم یا قاب و همچنین بدنه‌ی دربِ بازشونده است.

دریچه بازدید چیست؟ کاربرد و طرز کار دریچه بازدید چگونه است؟

عمدتا برای بازدید تاسیسات از قبیل فنکویل سقفی، شیرآلات و فیوزهای برق کاربرد دارد. به طور کلی دریچه‌های بازدید در دو حالت لولایی و فشاری (وزنه‌ای) تولید شده و تفاوت آن‌ها در اتصال بدنه اصلی و درپوش با لولا به یکدیگر است. تمام حالت‌های تولید شده دریچه بازدید از لحاظ جنس و متریال به مدل‌های مختلف لیست زیر تقسیم شده و هر کدام بر اساس سلیقه مشتری و کاربرد خاص مورد استفاده قرار خواهند گرفت. تولید دریچه‌های هوا با ورق استیل با عیارهای 304 و 316 موجب مقاومت بالا در برابر موادی شیمیایی و اسیدی شده است. بیشترین محل نصب دریچه استیل بازدید برای مراکز بهداشتی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی بوده و قابلیت جلوگیری از ایجاد آسیب به تجهیزات را نخواهد داد.

دریچه بازدید دقیقاً چیست؟

هر چند مقاومت چندان زیادی در برابر رطوبت و ضربه ندارد ولی با توجه به مراحل تولید، از لانه‌گزینی حشرات در اما خواهد بود. زیبایی خیره‌کننده دریچه چوبی سبب شده تا قیمت آن به نسبت محصولات مشابه با سایر متریال‌ها بیشتر باشد. مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و فشار در کنار آسانی تهیه آلیاژ آهن موجب شده تا با استفاده از ورق‌های گالوانیزه به رنگ مشکی، تولید محصولات در بالاترین سطح ممکن باشد. قیمت کمتر این نوع از دریچه‌ها موجب استفاده بیشتر معماران ساختمانی جهت پروژه‌های انبوه ساختمانی (بساز و بفروش) شده است. ضعف اصلی این دریچه آهنی بازدید، عدم مقابله با آسیب‌های ناشی از رطوبت بوده؛ اما برای مناطق با آب و هوای خشک بسیار مناسب خواهد بود.

جهت افزایش کارایی تجهیزات تهویه هوا، سرمایش و گرمایش عملیات نصب دریچه بازدید باید توسط افراد متخصص و با تجربه انجام شود. در غیر این صورت احتمال کاهش عملکرد آن‌ها شده و حتی در زمان تعمیر تجهیزات اصلی نیز دچار مشکل خواهید شد. به‌طور کلی عملیات نصب شامل دو بخش نصب قاب اصلی و درپوش در حالت لولایی یا وزنه‌ای بوده و ابتدا قاب اصلی نصب و سپس درب بر روی آن قرار خواهد گرفت. نصب انواع شیرآلات، تجهیزات خنک‌کننده و گرمایشی در کنار سیستم هواساز در ساختمان امری طبیعی بوده و برای ایجاد پوشش زیبا و مقاوم نیاز به دریچه بازدید در انواع مختلف خواهید داشت. هر کدام از دستگاه‌ها، اهرم و شیرهای تاسیساتی باید از دسترس عموم به دور بوده و در زمان نیاز قابلیت تنظیم مجدد یا تعمیر آن‌ها وجود داشته باشد.

جنس درب این دریچه بازدید از ورق آلومینیومی با ضخامت یک میل و بالاتر می‌باشد. این نوع دریچه بازدید فن کویل آلومینیومی تماماً از جنس آلومینیوم است و برای بازدید دستگاه های فن کویلی به کار می رود که نیازی به مکش هوا از طریق منافذِ درب دریچه بازدید ندارند.دریچه بازدید فن کویل ساده از یک ساختار فریم و یک درب که به صورت لولایی و با قفلی یا چِفتی که بر روی دربِ این دریچه بازدید تعبیه می‌گردد،بازوبست می‌گردد تشکیل شده است. با گوشه زنیِ پروفیل های فریم دریچه بازدید، باید نسبت به ساختاربخشی این پروفیل های چهارگانه که همان اضلاعِ فریمِ دریچه بازدید هستند اقدام کرد.این پروفیل های آماده و گوشه زنی شده، به وسیلهه‌ی قطعه ای بنام کُرنر که از نمای پشتیِ دریچه بازدید قابل رویت هستند به هم متصل شده و تشکیلِ یک ساختار واحد و چهارگوش بنام فریمِ دریچه بازدید را می‌دهند.. با استحصالِ ابعادِ درب دریچه بازدید ،ورقِ درب دریچه بازدید طوری برش می خورد که از هر بُعد به میزان یک سانت امکانِ ایجادِ لبه را پیدا کند. فقط در این مرحله باید جای قفل یا قفل ها باید بر روی ساختار درب دریچه بازدید فن کویل باید ایجاد شود.با تکمیل مراحل ساخت درب دریچه بازدید، باید درب را با فریم به وسیله لولا به هم متصل کرد و ساختار اولیه دریچه بازدید فن کویلِ ساده را تکمیل نمود.

شرایط مکانی زمین در زمانخرید املاک در گیلانمی تواند گزینه بسیار مهمی باشد. منظور از ویژگی های زمین بررسی مواردی همانند شیب زمین، میزان بارندگی و نوع آب و هوای منطقه، میزان نشست خاک در زمین، مواد معدنی موجود در خاک و مواردی از این قبیل می باشد. همواره به عنوان خریدار باید بررسی نمایید که کدام ویژگی ها از اهمیت بیشتری برای شما برخوردار می باشند.

دریچه بازدید پایه کوتاه خصوص درپوش‌های تخلیه در کف آشپرخانه، حمام، اتاق و … می باشند. این مدل از دریچه بازدید نیازمند به تمیز کردن در مدت زمان مخصوص می باشد که مسیر لوله گرفته نشده باشد. برای جلوگیری از این امر هم می توانید از مدل های آلومینیومی، استیل و حتی پلاستیکی بهره ببرید. دریچه بازدید تأسیسات آب و فاضلاب برای دسترسی جهت رفع گرفتگی لوله‌ها، زانوها، سیفون‌ها و اتصالات آب و فاضلاب استفاده می­شود. شایان‌ذکر است که با استفاده از این دریچه­ها، دیگر نیازی به شکاف یا تخریب مسیر لوله‌ها و دیگر تأسیسات برای انجام تعمیرات نیست. دریچه بازدید در مدل های آلومینیومی پلاستیکی چوبی و غیره به صورت توکار و روکار در کالاکیوسک تولید می گردد.

بسیاری از افراد به‌ دنبال خرید پنل فالوور ایرانی هستند و تمایل دارند بهترین پنل را فراهم کنند. این افراد باید به چند نکته مهم توجه داشته باشند و سپس پنل مورد نیاز خود را تهیه کنند. یکی از مهم‌ترین این نکات فراهم کردن پنل فالوورهای ایرانی از یک مرکز و یا مجموعه‌ای است که پشتیبانی‌های لازم را دارا بوده و می‌تواند خدمات مورد نیاز را در هنگام بروز مشکل در اختیار شما قرار دهد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار