خانه هوشمند هوشمند سازی ساختمان چیست؟ شرکت خانه هوشمند isee

شاید برایتان سؤال است که برای داشتن خانه هوشمند باید برای خرید چه وسایلی هزینه کرد و کدام محصولات خانه را هوشمند می‌کنند. در عمل، تقریبا هر وسیله‌ی الکترونیکی می‌تواند به سیستم هوشمند خانه بپیوند؛ اما سؤال مهم این نیست که چه وسیله‌ای می‌تواند، بلکه چه وسیله‌ایباید به سیستم هوشمند متصل شود. به همین ترتیب، خود دستگاه اهمیتی ندارد، بلکه نحوه‌ی استفاده از آن مهم است. مثلاً بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، کل خانه‌ی خود را حتی تا آن میکروچیپی که مهمانان به سینه‌ی خود سنجاق می‌کنند تا داده‌های شخصی در مورد مقدار روشنایی، نوع موسیقی و دمای مورد ترجیح آن‌ها را ذخیره کند، هوشمندسازی کرده است. یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر خانه هوشمند‌ی بخش هوشمند‌سازی سیستم مربوط به سرمایش و گرمایش می‌باشد. کنترل سرمایش و گرمایش در ساختمان هوشمند از طریق تجهیزات مختلفی از جمله فن کویل، اسپلیت، گرمایش از کف، شوفاژ رادیاتور، داکت اسپیلت و حتی کولر آبی انجام می‌گردد.

آیا باز هم می توانیم چراغ های منزل را بدون مراجعت به منزل کنترل کنیم؟! تکنولوژی شعبده می کند و شما با اختیار داشتن یه خط ثلفن و یا گوشی موبایل و یا اینترنت قادر هستید این کار را انجام دهید. خانه هوشمند شما منتظر فرمان شماست، دکمه را بفشارید و اجازه دهید غول چراغ جادویی به نام هوشمند سازی ساختمان برایتان خواسته تان را برآورده سازد. خانه‌ی هوشمند چیست؟ این سوال به ظاهر ساده پاسخ‌های متفاوت زیادی می‌تواند داشته باشد. به طور خلاصه می‌توان گفت “خانه هوشمند” یک محل اقامت مجهز به مجموعه‌ای از دستگاه‌های مختلفی است که کارهایی که معمولا انسان‌ها انجام می‌دهند را به طور خودکار بر عهده دارند.

به طور مثال هر شب راس ساعت ۸ شب چراغ ها را روشن و ساعت ۱۲ خاموش می کند.در ضمن با هوشمندسازی باغچه ، باغ هوشمند شما هم طبق برنامه آبیاری می شود.فراموش کرده بودید به هنگام خروج قهوه ساز را خاموش کنید؟ از راه دور برق قهوه ساز را قطع کنید. بسیار مهم است که وسایل هوشمند سازی خانه همگی تحت یک پروتکل خاص کار کنند تا بتوانند به صورت یکپارچه با هم فعالیت داشته باشند. بهره مندی از کیفیت بالا، قیمت ایده آل و ضمانت از مهمترین نکات در خرید وسایل هوشمند سازی خانه می باشد. سعی کنید در خرید محصولات خانه هوشمند سراغ برندهای معتبر جهانی بروید تا از بابت کیفیت و اصالت خیالی آسوده داشته باشید. برای اینکه بتوانید یک خانه هوشمند داشته باشید لزوما به خرید تمامی تجهیزات خانه هوشمند از صفر تا صد نیاز ندارید.

تجهیزات خانه هوشمند و ساختمان هوشمند: 8. لامپ‌های هوشمند

اطلاعات را از دستگاه های موجود در خانه دریافت کرده و همه چیز را در خانه کنترل می کند. دپارتمان خانه هوشمند پلان به عنوان یکی از اولین شرکت های ایرانی در زمینه هوشمندسازی ساختمان، فعالیت خود را با برند آمریکایی Control4 از سال ۱۳۸۶ آغاز کرد. ماموریت ما در شرکت پلان تمرکز بر نیازها، انتظارات و پیشنهادات مشتریان است. در همین راستا با گامی استوار و کلامی محکم اعلام می کنیم که ما در مجموعه پلان با خلاقیت و نوآوری نامحدود، برای تحقق زندگی الهام بخش و امیدوارانه برای شما ایستاده ایم. خانه هوشمند، کلمه جدیدی که امروزه ممکن است به گوش بسیاری از ما خورده باشد، قبلا فقط در فیلم ها و سریال های علمی تخیلی ابزارها و ساختمان هوشمندی را می دیدیم که صاحبخانه به راحتی و با فشردن یک دکمه بسیاری از اعمال را انجام می دهد. یک خبر بسیار خوب اینکه دیگر واژه خانه هوشمند از فیلم ها به واقعیت زندگی واقعی آمده و خبر شگفت انگیز دیگر اینکه، هم اکنون این تکنولوژی جدید در ایران نیز برای افراد مختلف امکان پذیر می باشد.

خرید تجهیزات هوشمندسازی مدارس

به عنوان مثال در هنگام ورود مهمان با استفاده از سناریو مهمان، چراغ های راهرور روشن می شود، نور سالن و سیستم روشنایی سالن و منزل مناسب مهمانی خواهد شد و احتمالا یک موسیقی ملایم پخش می شود. نورگیرها و کرکره‌ها در این ساختمان قابل تنظیم از راه دور هستند و سیستم‌های امنیتی و سرگرمی از طریق پیشرفته‌ترین پنل‌های لمسی کنترل می‌شوند. آب ارزشمندترین منبع طبیعی است و به همین خاطر داشتن سیستم آبیاری هوشمند علاوه بر آسایش کاربر، از هدر رفتن آب جلوگیری می‌کند.

  • بهتر است اطلاعاتتان را با شرکت های کوچک تازه کاری به اشتراک بگذارید که حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربر را در اولویت قرار می دهند تا شرکت های بزرگی که ارائه ی خدمات بیشتر را ارجح می دانند.
  • یکی دیگر از ویژگی‏ های این سیستم این است که دوربین‏های تعبیه ‏شده در آن، به محض اینکه تحرکی در خانه ببینند تا چهار یا پنج ثانیه با کیفیت اچ‏دی فیلم خانه هوشمند می‏گیرند.
  • ناظر و مجری هوشمند سازی منازل، باغ و ویلا، هتل، مدارس، کارخانجات و …

به کمک این تکنولوژی قادر خواهید بود برخی از عملیات کنترلی مورد نیاز را به کمک تلفن همراه هوشمند انجام دهید. کافی است سیستم هوشمند را در خانه خود نصب کنید و اپلیکیشن موبایل را با آن هماهنگ کنید. سیستم های هوشمند به اینترنت متصل می شوند و از هرجای دنیا می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید.

خانه هوشمند گلدور تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و ابزارک های هوشمند. با قابلیت سفارشی سازی کلیه محصولات و تولید سفارشی محصولات مورد نیاز شما. بدون شک کنترل تجهیزات با موبایل یکی از جذاب ترین بخش های سیستم هوشمند است. کاربر می تواند با استفاده از اپلیکیشن فرمان های کنترلی مورد نظر خود را صادر کند. همچنین تعریف و اجرای سناریو از دیگر قابلیت های نرم افزار کاربردی تلفن همراه خانه هوشمند است. رله هوشمند یا ماژول عملگر هوشمند به عنوان یک نود قطع و وصل کننده جریان الکتریکی، عملکردی مشابه فیوز دارد.

در ادامه‌ی این مطلب به پرسش “خانه هوشمند چیست؟” پاسخ می‌دهیم و ضمن شرح مزایای خانه هوشمند، محصولاتی که برای هوشمند سازی خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد را معرفی می‌کنیم. سیم کشی هوشمند خانه ، انتخاب مناسبی برای داشتن یک خانه هوشمند ارزان نیست. چرا که در وحله اول تجهیزات مورد استفاده در این پکیج هوشمند سازی خانه اکثرا وارداتی هستند و قیمت بالایی دارند. در وحله دوم دستمزد نصاب و پیاده سازی آن است که حدود ۵ تا ۱۰ درصد قیمت تجهیزات بوده باعث بالا رفتن هزینه خانه ی هوشمند می شود. با این حال در سال های اخیر خانه های هوشمند ایرانی پیشرفت چشمگیری داشته اند و از مزایای زیادی برخوردارند.

تصور کنید وقتی به دور از خانه هستید ، درون خانه حرکتی اتفاق بیافتد ، در یا پنجره ای باز شود ، بلافاصله از طریق گوشی تلفن همراهتان با خبر میشوید و با استفاده از دوربین هوشمند می توانید به طور مستقیم تصویر همان لحظه خانه تان را در تلفن همراهتان ببینید . با استفاده از گوشی تلفن هوشمند می‌توانید خانه خود را کنترل و مدیریت کنید. در واقع سیستم اعلام حریق در هوشمندسازی ساختمان، مجموعه عملیات لازم جهت اعلام آتش سوزی به مالکین خانه را بر عهده دارد و سیستم اطفا حریق اقدامات لازم جهت جلوگیری از پیشرفت بیشتر آتش سوزی و مهار شعله های آتش را را انجام می دهد. به کمک اجرای سناریو برای این فناوری، قبل از ورود به خانه و از راه دور می توان دمای منزل را تنظیم کرد؛ همچنین با تغییر فصول دمای محیط به صورت اتوماتیک متناسب با شرایط آب هوایی منطقه تنظیم می شود.

ریموت کنترل هوشمند ORVIBO Magic Cube

خانه هوشمند هوشمند سازی ساختمان چیست؟ شرکت خانه هوشمند isee
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار